{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sram X0 bremser hænger
  • #1   3. dec 2012 umiddelbart ville jeg sige at du skal tage en flad skruetrækker og meget forsigtigt skubbe stemplet ind. men pas nu på dine bremser! har selv lige skiftet klodser idag og jeg havde det samme problem. men jeg fik dem skubbet ind med en flad skruetrækker og fik så klodserne i. derefter fik jeg dem skubbet yderligere ind med et specialværktøj til at skubbe stempler ind med. håber du kan bruge det til noget smiley

  • #2   3. dec 2012 Specielværktøj til at skubbe stempler ind med? Du må meget gerne uddybe! smiley

  • #3   4. dec 2012 Brug. En 8-9-10 gaffelnøgle og skub dem i med dem. Du gir dem lidt wd40 eller olie. Og så. Presser du stemplet ud igen og Gentager du til den kører perfekt smiley

  • #4   4. dec 2012 Du skal ikke bruge hverken wd40 eller olie nede ved din kaliber. Den er ikke groet fast. Hvis det er samme model som mine så sidder der oppe på dit bremsehåndtag en bleedskrue, det den sidder i kan skrues rundt det er til at justere din kaliber når klodserne bliver slidt. Der er en pil og teksten "pad in" skrue modsat pilen aå langt du kan og så en omgang frem med pilen, skruer du ikke frem igen lukker du af for bleedporten og kan ikke bleede din bremse. Men er den skruet langt ud så kan du ikke skubbe stemplet ind og slet ikke hvis der er luft i så glider det ud igen.
    Et billigt bleedkit kan du få hos big ride racing, men det er uden bleed blok som er
    ganske rar at have. Ellers kan du få den hos en større cykelsmed til omkring 300 kr.
    Og så smutter du i t-hansen eller biltema og køber dot 5.1 bremsevæske til 25 for en kvartliter. Så har du til mange gange bleed.


  • #5   4. dec 2012 Hvis der skal bleedes skal du bare kontakte mig, jeg har gjort det et par gange og jeg har det hele

  • #6   4. dec 2012 ved sgu ikke lige hvad der værktøj hedder. men jeg har selv lige brugt det ude på min skole. det ligner en fladskruetrækker den er bare meget bredere og så har den, den rette tykkelse til at få presset klodserne/stemplerne ind så skiven kan være der uden at ramme klodserne smiley

  • #7   4. dec 2012 Det lyder rigtig godt , nu har jeg lånt et sæt at den lokal cykelsmed , og ser frem til at ordne det i aften ..
    Bjarke - det er lige dem jeg har , og det er super det du fortæller smiley

    Tusind tak alle for Jeres bidrag til mit problem så forhåbenligt er på plads i dag


  • #8   4. dec 2012 husk at lade de gamle klodser sidde på når du presser stemplerne ud så er du helt sikker på ikke at komme til at skade dem. og hvis der en bleed blok så brug den, så kommer du ikke til at fylde for meget olie i bremsen

  • #9   4. dec 2012 så lidt og held og lykke med det smiley

  • #10   4. dec 2012 Super super det virker - takker mange gange for de gode hjælpsomme svar smiley

Kommentér på:
Sram X0 bremser hænger

Annonce