{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.832 visninger | Oprettet:

Ust 29er dæk. {{forumTopicSubject}}

Morgen folkens.

Jeg har fornyligt købt ny cykel, hvor mit easton hjulsæt er klar til at kører med ust dæk. Og i den forbindelse kan jeg simpelthen ikke finde en butik der har et fornuftigt udvalg.

Jeg kørte med conti race King ust på den gamle og med Ingen punkteringer og rigtig gode kører egenskaber, så skal jeg have noget i samme stil, med små knopper.

Kan der passer at markedet ikke er særlig stort for 29er ust dæk endnu?

Merry jul og det tyder på at det bliver helt fint mtb vejr her i ferien. Modsat de to sidste år.

Tak!!

Jeg vil også gerne vide om der er nogen der har erfaringer med tubeless ready dæk og brugen af det latex der smøres på hele vejen rundt på dækket.


Kommentarer på:  Ust 29er dæk.
  • #1   22. dec 2012 Den butik jeg bestyrer, har vi 5-6 forskellige tubeless ready dæk hjemme altid, både 26 og 29.
    Men ja, rigtige ust dæk bliver ikke brugt så meget pga vægten. Tubeless ready dækkene er langt lettere og ruller de fleste gange bedre end et ust.



  • #2   22. dec 2012 Tag tubeless ready I stedet for. Ust er simpelthen for tungt.



  • #3   22. dec 2012 Hvad er jeres erfaringer med punkteringer hvis i har det der selv lappende væske i? Sidste år have jeg ingen punkteringer på 2000 km. Kan jeg forvente det samme med tubeless ready ca

  • #4   22. dec 2012 Jeg har kørt med tubeless ready dæk og snask. Der har været punkteringer som latexen fint har stoppet de sidste halvandet år og efterfølgende har jeg ikke gjort andet end at fylde luft i.

    En gang er mit dæk blevet flænset op men der var nok ikke mange dæk der havde holdt i den situation.


  • #5   22. dec 2012 Kørt Tubeless og endda på ikke TLR dæk siden juni og har haft en punktering som blev lukket uden problemer. Hvis det er til XC så er der ingen grund til at køre med ust dæk.

  • #6   22. dec 2012 Bjarke : har du så kørt med latex i normal dæk og slange eller hvordan skal det forståes.

    Et flænset dæk kan intet klare.

    Jeg kører primært lange ture med mindre højdemeter. Jeg tror simpelthen jeg hopper på vognen med de dæk jeg har, tubeless ready og får fat i det der snask til kanten af dækket.


  • #7   22. dec 2012 har kørt 29'er tubeless med stans snask i både Rocket Ron (TLR), Maxxis Aspen (TLR) & Maxxis Beaver (ikke TLR) siden aug. sidste år og har haft en punktering og en "bøvs" (altså hvor dækket vrides af fælgen og alt luften går af dækket - typisk pga for lavt tryk eller dårlig dækmontering)

    kan ikke se nogen grund til gå UST vejen


  • #8   22. dec 2012 Nej uden slange det er med alm. foldbar dæk. Jeg har et dæk der er TLR og det er faktisk det der har drillet mest ved ikke at holde luft så godt.

  • #9   22. dec 2012 Har du så kørt med normalt dæk uden slange med selv lappende væske?

    Hvad gør det snask som man smører ud på dækket egentligt?

    Synes det er lidt forvirrende med de her dæk. Normale dæk er jo langt billigere end ust og tubeless ready. Det vigtigste for mig er at jeg ikke punktere. Jeg er kommet så langt at jeg dropper ust dæk og prøver dem jeg har med tubeless ready.


  • #10   22. dec 2012 Rasmus, latex'en størkner når der kommer en utæthed.

  • #11   22. dec 2012 Michael : ja latexen størkne. Det jeg mente er det snask jeg skal smører på mit dæk i kanten på min tubeless ready dæk. Jeg er ikke helt med på hvad det gør?

    Bjarke : vil det sige du kører med helt normale dæk med latex i og uden slange ?

    Forvirringen er total smiley


  • #12   22. dec 2012 @Mikkel S hvis det er til XC er der ingen grund til at køre med de tunge UST dæk, der er TLR rigeligt.

    @Rasmus. Du skal bare bruge sæbevand på siden af dækket når du montere det så hopper det meget nemmere på plads, ingen grund til at købe et special produkt til det. og ja helt alm. foldedæk med snask i uden slange.

    Montere dækket helt og smøre det med rigeligt sæbevand, piller ventilkeglen ud og pumper dækket op med masser af tryk med en fodpumpe uden snask i, så dækket springer på plads. og når det sidder så fylder jeg snak i igennem ventilen uden kegle montere keglen. og pumper igen dækket hårdt op og får rystet latexen ordentligt rundt i dækket, og så er det som regel tæt.

    Det har fungeret upåklageligt på såvel TLR dæk som alm. dæk, og med en kompressor er det endnu nemmere.


  • #13   23. dec 2012 Jeg har nu gjort det som i foreslog og jeg tror dækket er sprunget på plads.

    Men nu er der så et nyt problem måske ?

    Når jeg med kompressor eller pumpe puster dækket på, så er der to huller i fælgen hvor luften fiser ud. Er de to huller til at vandet kan komme ud når man ruller i skoven ?


  • #14   23. dec 2012 Du skal jo have tape eller rimstrip i fælget så det er tæt


  • #15   23. dec 2012 du siger noget. Kan det passe det ikke er nødvendigt hvis det er ust dæk der er på ?

  • #16   23. dec 2012 Jo så længe dit fælg ikke er et UST fælg så skal der tape eller rimstrip i. også selv om det er et TLR fælg. Men selv isoleringstape kan bruges, men køb noget der er beregnet til det, og det er ikke alm fælg tape

  • #17   23. dec 2012 Her kan du se hvad og hvorledes det skal laves.
    http://www.notubes.com/helpcenter.aspx


  • #18   23. dec 2012 Jeg siger tak Bjarke. Men jeg er godt nok lost må jeg indrømme.

    Mine fælge er ust fælge. Mine dæk er tubeless ready. Hvordan undgår jeg slangen, så jeg kan kører med selvlappende latex ? Er det ved brug af det rimstrip.

    Mine gamle fælge var Dt swiss og dem før dem var fulcrum, begge hjulsæt var ust og jeg har aldrig brugt det det rimstrip. Er det fordi mine dæk har været ust dæk ?


  • #19   23. dec 2012 Er du sikker på at dine fælge er UST. eller blander du UST og TLR sammen?
    Forskellen på UST fælg og et TLR fælg er at et UST fælg er lukket så man ikke behøver tape eller rimstrip, og sammen med et UST dæk behøver man heller ikke latexen for at det bliver tæt.
    Ved TLR fælge skal der tape eller rimstrip i ellers er de ikke tætte. Uanset hvilket dæk du bruger. Og når du bruger TLR eller alm folde dæk er du nød til at bruge latex ellers er de ikke tætte.



  • #20   23. dec 2012 http://www.eastoncycling.com/en-us/dirt/wheels/xc/ea90-xc-29

    Det her dem her jeg har.

    Jeg har ust fælge og tubeless ready dæk. Dækkene er Racing Ralph tubeless ready.

    Har lige puttet slange i. Jeg gav op med smiley


  • #21   23. dec 2012 Nej nej når du har dækne og fælge til at køre tubeless så gør det, det er bare så meget bedre.
    Hvilke huller er du har i de fælge læg et billede op?
    Har du de rigtige ventiler i?


  • #22   24. dec 2012 Det er huller så vandet kan komme ud. Det har sælgeren fortalt. Jeg købte to løse ventiler ved Karls cykler i horsens. Det er ikke easton ventiler og jeg synes ikke de passer 100 men luften fiser ikke ud ved ventilen. Men ved de huller!

  • #23   24. dec 2012 Det er huller så vandet kan komme ud. Det har sælgeren fortalt. Jeg købte to løse ventiler ved Karls cykler i horsens. Det er ikke easton ventiler og jeg synes ikke de passer 100 men luften fiser ikke ud ved ventilen. Men ved de huller!

    profilbillede
  • #24   24. dec 2012 Men de huller gå ikke ind til hvor dækket er monteret, ligger de ikke i "kammeret" under der hvor egerne er spændt i fælget? De giver ingen mening at der skulle være 2 huller ind der hvor du har lufttryk, der kan ikke komme vand der ind, når det er et UST fælg. Tror nærmere du har en utæthed ved din ventil som så lader luften løbe ind hvor egerene er spændt i og så od af de huller.

  • #25   24. dec 2012 Men jeg kan mærke luften kommer ud med stor kraft af de to huller.

  • #26   24. dec 2012 Hvis de huller går inde der hvor dækket er monteret så er der noget galt, pil dækket af ved hullet og kig efter. For det skal de ikke, de skal sidde så langt ned at vand kan løbe ud fra hvor egerne er spændt fast.

  • #27   24. dec 2012 Men jeg jeg kan ikke se hullerne når jeg kigget inde i fælgen. Det må være mig der gør noget forkert eller så passer de ventiler ikke. Kan bare ikke helt se hvad de skulle kunne gøres ved hullerne.

  • #28   24. dec 2012 Ok, godt nok. Dit fælg er bygget op i to dele som er adskilt af en "væg" som er lufttæt pånær der hvor ventilen går igennem.
    På et alm fælg går hullerne til egerne jo hele vejen igennem fælget, på dine går hullerne ikke igennem dermed behøver du ikke tape eller rimstrip, for at gøre fælget lufttæt. Men hvis ventilen ikke sidder rigtig så kan luften sive forbi og ned i det kammer hvor dine eger er spændt i, dermed ud igennem de 2 udluftnings/dræn huller.


  • #29   24. dec 2012 Jeg tror det er ventilen som du nævner. Må prøve at skrive til easton og få købt nogen der er skræddersyet til de fælge.

    Jeg siger Tusind tak Bjarke og rigtig god juleaften.

    Det kan være du får en pm fra mig, hvis ok smiley


Kommentér på:
Ust 29er dæk.

Annonce