{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.779 visninger | Oprettet:

Skivebremse med kabel kontra hydraulik. {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at være pænt træt af min forbremse.
Ned af bakke skal jeg til tider trykke så hårdt, at jeg får ondt i hånden.
Der sidder skiver med kabel trukket kaliber.

Så er spørgsmålet:
Kan jeg løse problemet med en større skive, og så lave en adapter til at rykke kaliberen ud.
Eller vil det klart være klogest at købe et hydraulisk sæt?

Og hvad skiver angår, passer de alle, hvis de har 6 bolthuller?

Det hele omhandler denne cykel http://www.cykelgalleri.dk/galleri/16665-trek_fuel_xc

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skivebremse med kabel kontra hydraulik.
  • #1   28. dec 2012 Passer alle mærker?
    Også skiver?

• #2   28. dec 2012 Der er 2 slags skiver "6 huls" og "centerlock" hvis din kører med 6 huls, skal du bare have en anden 6 huls..
    Du vil ikke fortryde skift af kaliber, der er mindre modstand samt mere kraft.
    Kig evt efter nogle kvalitets klodser samtidigt (kan anbefale "Swisstop")

• #3   28. dec 2012 Køb nogle Shimano hydrauliske bremser, bare i Deore serien, det blir du glad for.. kabeltrukket skiver er ikke en fis værd.

• #4   28. dec 2012 Køb sådanne et sæt og skift bagbremsen også
    (link fjernet)
    nu ved jeg ikke om din kaliber til Post mount eller IS, det skal du lige ære opmærksom på når du køber en bremse.

• #5   29. dec 2012 Tak for input..

Tror jeg nøjes med forbremsen i første omgang. Da baghjulet nemt blokere uden at man skal anstrenge sig.
    Samt jeg er kommet på SU smiley

Kører med 6 huller til montering af skiver, kan jeg se.

• #6   29. dec 2012 Jeg har en Clarks Skeletal bagkaliber + bremsegreb i overskud snart, det kan du overtage billigt (der er et nyt sæt klodser med). Ikke andet end et par måneder gammelt.

• #7   29. dec 2012 Har du altid haft problemer med forbremsen ?

• #8   29. dec 2012 Jeg har et komplet sæt Avid Elixir 1 til postmount. til 300kr PP med et sæt nye ubrugte klodser og ny bleedet hvis det har interesse?

• #9   29. dec 2012 Har aldrig været imponeret over bremseevnen..
    Har måske justeret dem lige hårdt nok op, men eller kneb det med at holde farten nede ned af bakke.

• #10   29. dec 2012 Indrømmet så er det ikke en af de bedste kabelbremser men problem er ofte dårlige kabler og klodser (for at holde pris nede).

Hvis man bruger et kabel i kvalitet (kan anbefale Gore RideOn) og smider nogle gode klodser i (swissstop green virker) så er der mere bremse effekt samt langt mere kontant bremsning uden flex i greb.

Fordi en bremse er hydraulisk er det ingen garanti for at de er noget værd, der er stor forskel på bremseevne lige som der også er stor forskel på bremseevne på mekaniske så du skal være opmærksom på hvad det er du evt køber eller vælger, læs så mange test som muligt af det enkelte produkt før du brænder penge af på noget som kan være det rene spild særlig når man er på SU.

• #11   29. dec 2012 Er uddannet automekaniker og ja, der er en verden til forskel på bremseklodser. Inden for biler og motorcykler ihvertfald. Cykler er nyt for mig smiley

Jeg siger mange tak for den uddybende forklaring smiley

• #12   29. dec 2012 Prøv at starte med at vaske skiver af med bremserens og giv så klodser den samme tur og brænd dem så af bagefter med en gasbrænder eller lign, det kan gøre en stor forskel.

• #13   29. dec 2012 Det vil jeg prøve smiley

• #14   30. dec 2012 De er også købt smiley
    Tak til Bjarke for en hurtig handel smiley

• #15   22. jan 2013 Lige en opdatering.

Der er der en verden til forskel mellem mine gamle kabeltrukne bremser til de hydrauliske, jeg købte af Bjarke.
    Det var skisme en lækker opgradering smiley

Kommentér på:
Skivebremse med kabel kontra hydraulik.

Annonce