{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

service/fedt til dt 350 / 240 bagnav {{forumTopicSubject}}

nogen der har erfaring med service af DT 350/240 (samme indmad)

mit 350 nav er begyndt at tikke højlydt til tider og være stille til andre tider, ikke at der er noget galt med nogen af delene men mente at det kunne være et "svaghedstegn"

så har trukket friløbsnavet/kassettehuset af for at kigge lidt på fedtet (dejligt med tool-free maintenance) og det ser da også lidt grumset ud!
Hvad skal jeg smører det op med - DT siger selvfølgeligt at det kun er deres egen fedt der duer, men kan jeg bruge alm hvid teflon fedt fra finish-line istedet? er der nogen der har erfaringer med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stoppet toilet 2.200 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 1.200 kr.
  • Fejlsøgning og udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Hæk 40 meter 500 kr.
  • Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  service/fedt til dt 350 / 240 bagnav
  • #1   8. jan 2013 Vil mene at du kan bruge enhver kavlitetsfedt.

• #2   8. jan 2013 Som Claus siger: Alt kvalitets/leje fedt er brugbart.

• #3   9. jan 2013 cool, prøver med den finish line teflon fedt jeg har liggende, om ikke andet er det jo forholdsvist nemt at skille af og gøre om
    nogen der ved om man evt kan tynde det op med en smule tilsvarende kæde olie hvis man vil have det lidt tyndere???

• #4   9. jan 2013 Tror det eneste du vil få ud af det er mere larm.
    Men hvad er din tanke bag at ville fortynde det?

• #5   9. jan 2013 Synes bare jeg kan læse mig frem til på bla. Mtbr. At dt nav har det med at låse hvis man bruger for meget eller får tykt fedt

• #6   9. jan 2013 Nu kender jeg ik det præcise nav's opbygning men det er vel med små paller som så mange andre der folder ud og låser i friløberen.

Hvis det er tilfældet kan du godt med meget klistret/tyk fedt give pallerne så meget modstand at de folder langsomt ud. Men så det også meget tyk fedt, og det mener jeg ikke finish Line teflon fedt er.

Hvis du tynder det op, vil det også hurtigere blive kørt ud af friløber dåsen når der kommer vand ind.

Er dog også i tvivl om de 2 typer fedt/ olie kan blandes. Jeg tror de vil skilde. Men du kan jo prøve at lave et batch og se hvad det bliver det.

• #7   9. jan 2013 Nope de er netop ikke med paler men med DT's eget "Star Ratchet" system med to skiver med modhager der griber fat i hinanden og aflastet af en fjeder

profilbillede
  • #8   9. jan 2013 Endnu et billede

profilbillede
  • #9   9. jan 2013 Arh ja. Det har jeg godt luret på, det ser stærkt og præcist ud.

Jeg kan godt se dine tanker omkring fedtet, og hvis du smører det ind i tjære så kan det godt være det vil drille, men forskydningen og trykket fra friløberen, vil presse overskydende fedt væk fra mekanismen. Det kan du teste allerede inden du sætte cassette på.

Smør fedt på, drej det rundt et par gange. tryk de 2 tandrækker hårdt sammen (det vil presse overskydende fedt ud) tjek efter. smør evt. mere hvis du føler det er nødvendigt og ellers saml. det.

Hvis du bruger for tyndt fedt, evt. en blanding med olie, vil det bliver kastet af, og sidde fast på indersiden af friløber dåsen og det ikke har nogen effekt. Og så er det en alm. misforståelse at sådan noget skal være badet i fedt. Det skal bare være fedtet alt sammen, ikke svømme i det.

• #10   10. jan 2013 jeg prøver mig frem. det er jo nemt at skille af og samle igen, først med alm finsh-line fedt (har yderlige prøvet at røre en lille slat op med lidt ceramic-wet lube for at se hvordan det reagere - indtil nu ser det fint ud men prøver lige at lade det stå et par dage)

- næste skridt må vel være at opgradere til 36 tands ratched - hvilket skulle give hurtigere indgreb - og en sprødere lyd smiley

• #12   10. jan 2013 Jeg får lyst til at eje det nav, bare pga: "36 tands ratchet" det lyder så lækkert!

Interessant med det blandings fedt du roder med, giv lyd fra dig om det ændrer sig.

Kommentér på:
service/fedt til dt 350 / 240 bagnav

Annonce