1.257 visninger
|
Oprettet:
service/fedt til dt 350 / 240 bagnav {{forumTopicSubject}}
nogen der har erfaring med service af DT 350/240 (samme indmad)
mit 350 nav er begyndt at tikke højlydt til tider og være stille til andre tider, ikke at der er noget galt med nogen af delene men mente at det kunne være et "svaghedstegn"
så har trukket friløbsnavet/kassettehuset af for at kigge lidt på fedtet (dejligt med tool-free maintenance) og det ser da også lidt grumset ud!
Hvad skal jeg smører det op med - DT siger selvfølgeligt at det kun er deres egen fedt der duer, men kan jeg bruge alm hvid teflon fedt fra finish-line istedet? er der nogen der har erfaringer med det?
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 68 Svar: 1.196
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 47 Svar: 525
dec 2008
Følgere: 24 Cykler: 2 Emner: 78 Svar: 692
nogen der ved om man evt kan tynde det op med en smule tilsvarende kæde olie hvis man vil have det lidt tyndere???
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 68 Svar: 1.196
Men hvad er din tanke bag at ville fortynde det?
dec 2008
Følgere: 24 Cykler: 2 Emner: 78 Svar: 692
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 47 Svar: 525
Hvis det er tilfældet kan du godt med meget klistret/tyk fedt give pallerne så meget modstand at de folder langsomt ud. Men så det også meget tyk fedt, og det mener jeg ikke finish Line teflon fedt er.
Hvis du tynder det op, vil det også hurtigere blive kørt ud af friløber dåsen når der kommer vand ind.
Er dog også i tvivl om de 2 typer fedt/ olie kan blandes. Jeg tror de vil skilde. Men du kan jo prøve at lave et batch og se hvad det bliver det.
dec 2008
Følgere: 24 Cykler: 2 Emner: 78 Svar: 692
dec 2008
Følgere: 24 Cykler: 2 Emner: 78 Svar: 692
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 47 Svar: 525
Jeg kan godt se dine tanker omkring fedtet, og hvis du smører det ind i tjære så kan det godt være det vil drille, men forskydningen og trykket fra friløberen, vil presse overskydende fedt væk fra mekanismen. Det kan du teste allerede inden du sætte cassette på.
Smør fedt på, drej det rundt et par gange. tryk de 2 tandrækker hårdt sammen (det vil presse overskydende fedt ud) tjek efter. smør evt. mere hvis du føler det er nødvendigt og ellers saml. det.
Hvis du bruger for tyndt fedt, evt. en blanding med olie, vil det bliver kastet af, og sidde fast på indersiden af friløber dåsen og det ikke har nogen effekt. Og så er det en alm. misforståelse at sådan noget skal være badet i fedt. Det skal bare være fedtet alt sammen, ikke svømme i det.
dec 2008
Følgere: 24 Cykler: 2 Emner: 78 Svar: 692
- næste skridt må vel være at opgradere til 36 tands ratched - hvilket skulle give hurtigere indgreb - og en sprødere lyd
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 47 Svar: 525
Interessant med det blandings fedt du roder med, giv lyd fra dig om det ændrer sig.
service/fedt til dt 350 / 240 bagnav