Bremsekaliber har sat sig {{forumTopicSubject}}
Hej cykeltosser.
Egentligt skulle jeg bare lappe forhjulet på min Cube, men jeg kom i tanke om at bagbremsen havde slæbt lidt på det seneste så jeg ville tjekke den efter.
Og ud over at jeg fandt ud af at mine klodser var uhyggeligt slidte så var det også som om at den ene kaliber ikke rigtig gad rokke sig.
Det var kun hvis jeg med vold og magt havde fået mast den en lille smule ind, at den kom lidt ud igen når jeg trykkede på håndtaget. men det var intet ift. kaliberen i den anden side.
Jeg har prøvet at rense det hele af med noget degreaser jeg har, men ellers har jeg ikke gjort andet end at forsøge at "massere" den i gang igen.
Er der nogen der har et bud på hvad man kan gøre?
Bremsen det handler om er Fomula Oro K18.
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 19 Svar: 179
Jeg har bare svært ved at få den i gang, da alt trykket forplanter sig i den kaliber der ikke sidder fast, og jeg kan ikke hitte ud af hvordan jeg "låser" den fast så den anden kan komme fri.
Kan kaliberen "hoppe" ud hvis den bliver trykket langt nok ud?
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 47 Svar: 525
sep 2007
Jesper du har nok ret, men heldigvis ser det ud til folk forstod hvad jeg mente 8)
Man kan vel heller ikke skille de to sider fra hinanden uden skulle fylde ny olie på?
Jeg har bestilt nye klodser der gerne skulle komme til weekenden, så må jeg prøve om jeg kan få en tang ind og holde fast.
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 47 Svar: 525
sep 2007
sep 2007
Bremsekaliber har sat sig