2.758 visninger
|
Oprettet:
valg af vægt på cykel {{forumTopicSubject}}
hvorfor ser man at de i tour de france at cyklerne vejer forskelligt (begrænsningen er 6,8 kg, mener jeg men man ser stadig mange vælge en tungere cykel nogen gange?) ?
hvorfor ikke have den letteste cykel så man har mindst mulig død vægt ?
jun 2007
Følger: 1 Svar: 53
Også er der jo ingen grund til at skulle bruge andre dele end dem, sponsoren stiller til rådighed, for at komme længere ned i vægt.
jun 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25
jun 2007
Følger: 1 Svar: 53
Dog er der nogen der går op i grejet. Fx flere af de mere kendte ryttere der køre med lightweight selvom de er sponsoret af noget andet. Sådan er der jo så meget, men i store hele, er rytterene ligeglade
Ja selvfølgelig Kasper? Det er jo ligesom enkelstart. Temmelig svært at få den Colnago( som faktisk er en giant) ned på 6.8kg, med de sponserede middler, der er til rådighed.
Også ska en enkelstartscykel hellere ikke være så let.
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Cykler: 8 Emner: 12 Svar: 127
der er et eksempel på at et zipp hjul har fået shimano mærkér på check det ud
mvh bo
jun 2007
Følger: 1 Svar: 53
Men t-mobile har fx under turen zipp hjul uden mærker til de flade etaper, og lightweigth til bjergetaperne.
Men ganske spændene artikel i øvrigt.
http://www.cyclingnews.com/road/2007/tour07/tech/?id=/tech/2007/features/tour_tech_607
Ellers er alt ved det normale. Men ryttere som Erik Zabel og Pozzato køre tit med ligthweight i de lidt støre løb.
Sådan er der mange tilfælde, hvor de køre med noget andet.
Og det er som regel også kun de lidt mere kendte ryttere der går op i den slags.
Hjælperytterne er ligeglade. De har heller ik noget at sku ha sagt, på den front alligevel:)
mar 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
valg af vægt på cykel