{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

3x9 til 2x9 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal ha nye lejer i kranken på min mtb, så overvejer at skifte det hele krank setupét så jeg køre 2x9 istedet for 3x9. spørgsmål er. skal jeg også skifte bagskifter fra long til medium cage hvis jeg skifter fra 3klinger til 2 klinger foran..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3x9 til 2x9
  • #1   21. mar 2013 Du behøver ikke skifte bagskifteren. Men du har ikke brug for den lange.
    Jeg har også en cykel bygget om til 2x9 med en x0 long bagskifter. Det kører fint.
    Måske korte kæden op, så den passer og bliver holdt stramt.

    Hvis du skifter så køb en type2 i sram eller plus i Shimano. De holder kæden ekstra stram... Kan ske de kun findes i 10 speed


  • #2   21. mar 2013 Nej det behøver du ikke. Du kan nøjes med at korte kæden op.
    Rundt om den største kling for og det samme bag plus 2 led. Uden at køre igennem bagskifteren så har den rigtige længde


  • #3   21. mar 2013 super mange tak for hurtig svar smiley
    Mikael


  • #4   22. mar 2013 Prøv ad og se om det dutter. Da jeg gjorde det syntes jeg at kæden faldt af for ofte, så jeg har sat en Saint medium bagskifter på istedet. Guf guf smiley

  • #5   22. mar 2013 Jeg kørte i lang tid med en lang bagskifter til 2x10 hvor jeg bare havde peillet den store klinge af på et 3x10 kranksæt uden prob.
    Glemte lige at sige du jo self også lige skal justere din forskifter, men det giver jo nærmest sig selv.


Kommentér på:
3x9 til 2x9

Annonce