2.555 visninger
|
Oprettet:
Bremser hyler næsten konstant {{forumTopicSubject}}
Hej med jer,
Jeg har i dag hentet en "brugt" Cannondale Trail SL2 29", den har kun kørt 5 ture og ser ud som ny, så er overbevist om jeg har gjort et godt køb.
Men min forbremse hyler, det virker som om klodser og skiver rammer hinanden hele tiden. Men hvis jeg holder forbremsen bare 5mm ind, så stopper det, men det bliver man jo træt af med tiden. Er der nogle der ved hvad jeg skal gøre ved dette?
Venlig hilsen
Jeppe
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 649
okt 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 34
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 59 Svar: 1.341
Få justeret kaliber, rens skiver og slib af klodserne så de lige er rene som Atterman siger. Tjek om stemplerne køre som de skal og så bremser du klodserne til, det er de sikkert aldrig blevet.
feb 2013
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 5 Svar: 16
God lørdag aften alle sammen.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 649
Jeg har ikke luret hvorfor nogle bremser hyler, det er lidt et mysterium, men jeg har den opfattelse at det ikke har noget med mærket at gøre
Jeg synes jeg har haft held med at bremse helt nye klodser godt til, dvs en laaaaang bakke, og så ellers bremse hele tiden, blødt og hårdt, gerne tage bakken flere gange.
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
tag hjul af og bremseklodser ud af kaliber. tag en stor og fin flad skruetrækker og pres stemplerne forsigtigt tilbage i kaliberen til de går i bund. her kan du også se om den ene går trægt. slib klodserne let med fint sandpapir. sæt klodserne tilbage i kaliber og monter hjulet så det sidder helt lige i gaflen. løsn boltene på kaliberen og placer kaliberen så skiven løber midten af kaliberens åbning og spænd boltene. herefter pumper du på grebbet langsomt(ingen pludselige pump) til stemplerne/klodserne når ud til skiven og tager fat. nu skulle kaliberen/stemplerne være centreret over skiven. test kør.
det kan virke langtrukken men det giver et bedre resultat.
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 7 Svar: 87
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 10 Cykler: 3 Emner: 12 Svar: 61
Bremser hyler næsten konstant