{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.942 visninger | Oprettet:

Problemer med bremser!!! (mtb) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg har et problem med min bagbrems på min mtb... den hyller ekstremt høj ved brug og bremser ikke optimalt.
Det er helt nye Shimano BR-M 505 hydrauliske skivebremser, højst kørt 300 km hvor det meste har været på vej og mest by kørsel.

(Kan måske være pga. at jeg havde et problem med en hurtig rusten kæde i vinter og at den stor mængde olie der er blevet brugt kan have ramt skiven)

Kom gerne med et forslag til hvordan at jeg kan få dem til at virke optimalt igen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med bremser!!! (mtb)
  • #1   16. apr 2013 det er helt sikkert pga. olien den hyler... nye klodser og rense skive.. så virker det igen

  • #2   16. apr 2013 Har lige hurtig prøvet med noget bremse rens i dag smiley
    Men en grundig rengøring i morgen kunne være en ide smiley
    Tak smiley


  • #3   16. apr 2013 du kan også prøve at slibe klodser lidt og skiven med sandpapir. og rense det.. men det er bedst med nye klodser

  • #4   16. apr 2013 Vil prøve at slibe klodser og tørre skiven af med noget sprit eller ligne... og så må jeg se hvad det ender i

  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #5   18. sep 2013 Jeg har en cykel med Hydr, SLX bremser med XT skiver - De hyler som en gris

    Har også en Cykel med Formula RX bremser, med tilhørende skiver - De hyler som en gris

    Tjekkede så rundt i diverse forum og kan konkludere følgende:

    Organiske klodser: er fine om sommeren og larmer sjældent, dog larmer de meget i vådt føre! Holdbarheden er fin om sommeren, men i vådt føre eller hård kørsel som skaber høj friktion, giver de relativt hurtigt op

    Sintered/metallic klodser: De bremser bedst når de er varme, dvs. jo koldere de er, jo mindre bremseeffekt. De køre fint under alle forhold, men har tendens til at hyle en del mere end organiske klodser.



Kommentér på:
Problemer med bremser!!! (mtb)

Annonce