{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.925 visninger | Oprettet:

Morten B
Morten B
Tilmeldt:
29. okt 2012
Emner: 11 Svar: 20

Kæde kammer over {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kan svare på hvorfor min kæde kammer over.
Har lige samlet cyklen og kassette og kæde har max kørt 200km og altid sammen. Dog er klingerne ikke så nye og har ikke kørt sammen med det andet.
Da den lige er blevet samlet har den spritnye kabler og har lige fået justeret gear hos cykelsmeden.
Umiddelbart virker det som om det kun sker på den lille klinge, så tænker på om det kan skyldes slidte klinger ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde kammer over
  • #1   18. apr 2013 Er det en Shimano kæde, for så skal du huske at vende kæden rigtigt

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    okt 2012

    Emner: 11 Svar: 20
    #2   18. apr 2013 Ja det er det, men er det ikke kun de nye shimano modeller hvor det har betydning. Og det ville vel også være aktuelt på begge klinger hvis det var pga forkert monteret kæde ?
    Det er en Dura ace 7800 kæde på DA kassette og Klinger
    Kan det være kablerne der allerede har givet sig efter 2 ture og dermed ødelagt justeringen ?


  • #3   18. apr 2013 Ved ikke hvornår det begyndte med at de skulle vendes korrekt. Og jo kablnerne kan sagtens have sat sig allerede

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    okt 2012

    Emner: 11 Svar: 20
    #4   18. apr 2013 Okay.
    Men kan slidte klinger også have den effekt ?


  • #5   18. apr 2013 Ja, slidte klinger kan også have den effekt.
    Jeg købte på et tidspunkt en ny kæde og monterede, hvorefter den startede med at springe tænder over når jeg hjulede igennem - løsningen blev nye klinger og kasette smiley


  • #6   18. apr 2013 Det kan sagtens være slidte klinger... det kan også være justeringen, den kan sagtens gå ud af justering efter to ture, og det skal være nyere end 6700 og 7900, hvis kæden skal være retningsspecifik smiley

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    okt 2012

    Emner: 11 Svar: 20
    #7   18. apr 2013 Okay. Så må jeg have den justeret og evt nye klinger på. Tak for hjælpen alle sammen smiley

Kommentér på:
Kæde kammer over

Annonce