{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

SRAM 7 gear... kan ikke adjusteres i gear 4 {{forumTopicSubject}}

Kære cykelnørder

Gearene (SRAM 7) på min cykel er underlige. Kigger man på klik-boxen, er det som om, når der på håndtaget står gear "5" så er jeg faktisk i gear 4 på klik-boxen (med stregerne ovenpå hinanden).

Jeg har prøvet med at tage klik-boxen ud på gear "1", give den olie, og sætte den ind igen og så adjustere i gear "4" (på håndtaget), men jeg kan ikke få stregerne ovenpå hinanden hér, fordi den adjusterings-ting drejer ikke længere, den holder bare op med at kunne dreje og bare klikker... jeg kan kun få stregerne ovenpå hinanden i gear "5" (på håndtaget).

Jeg har mistanke om at den rød plastik ting, der roterer røret når man skifter gear, er for gammelt og ikke altid får fat, men har I andre ideer?

På forhånd tak 🙏


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SRAM 7 gear... kan ikke adjusteres i gear 4
  • #1   13. jun SRAM's klikbokse er træls (efter min mening!)...
    Men start med at tjekke gearene: Er det reelt bare kablet, der er blevet for langt (eller et smadret gevind i stilleskruen), således at gear 7 mangler men resten virker? I givet fald kan man vikle kablet af spolen og justere længden af kablet via låseskruen i midten. Der er et officielt værktøj til det - men det fungerer fint med en lineal eller lignende. Søg fx på youtube efter "adjustment SRAM S7". Og vær opmærksom på at der er to generationer der kræver forskellig "behandling"...


Kommentér på:
SRAM 7 gear... kan ikke adjusteres i gear 4

Annonce