{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.250 visninger | Oprettet:

Charlie C
Charlie C
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

Skifte lejer i Fulcrum 5 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have skiftet lejerne i et Fulcrum 5 forhjul. Det er lukkede lejer (6001 formoder jeg). Jeg formoder, at jeg skal bruge en form for presse, hvilket jeg ikke lige ligger inde med. Nogen der ved, hvad en cykelhandler taget for det, hvis man fx selv medbringer lejerne eller er der eventuelt en venlig sjæl herinde i Køge/Kbh området, der har værktøjet til det og som kunne tænke sig at hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 600 kr.
  • lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte lejer i Fulcrum 5
  • #1   23. maj 2013 Du kan selv banke dem forsigtigt i hvis du ved hvad du laver?
    Det kræver ikke en presse, de skal bare sidde helt lige fra start og så tapper man dem forrsigtigt i.
    Men hvis du ikke er tryg ved at gøre det selv så få en mekker til det.

• Charlie C
    Charlie C Tilmeldt:
    aug 2011

#3   23. maj 2013 Ok - vil mene at jeg godt selv kan få dem ud og hvis de er til forsigtigt at slå i, så kan jeg også klare det. Svigerfar er smed, så han har også en hydraulikpresse, hvis det skulle gå helt galt. Derudover roder han regelmæssigt med kuglelejer, så han burde også kunne hjælpe, selvom et Fulcrum hjul er et lidt mere skrøbeligt emne end han normalt roder med.

Nogen der ved, hvad en cykelsmed tager for opgaven?

Og hvor kan man få noget tilsvarende værktøj som det i denne video: http://www.youtube.com/watch?v=9RvHCM4_J9k&lr=1
    Eller sagt på en anden måde, nogen der kan linke til noget brugbart værktøj?

• #5   23. maj 2013 Ikke noget med nogen hydraulisk presse.
    Den eneste grund til en evt mekanisk presse er fordi man så så har værktøj til at styre lejerne ordentligt i navet.

• Charlie C
    Charlie C Tilmeldt:
    aug 2011

#6   23. maj 2013 Ok - hydraulisk presse ville også være sidste udvej. Hvis de er til at slå i, så prøver jeg det.

• #7   23. maj 2013 Det er de, sådanne lejer sidder ikke hårdt da navet ellers ville revne.
    Men sørg for at at lejer ligger lige og kommer lige i hele vejen ellers er der stor risiko for at du ødelægger navet

Kommentér på:
Skifte lejer i Fulcrum 5

Annonce