{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Volpi
Volpi
Tilmeldt:
17. jul 2011
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 98 Svar: 261

Opstramning af hjul ikke muligt? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige høre jer ad om jeg bare har et umuligt hjulsæt.

Jeg har et sæt Roval Rapide sl 35, som efter 1500 km skulle en tur til mekker og strammes op.

Mekanikeren fortæller mig, at han ikke kan stramme dem mere op end de er allerede?, men at de er rettet op. De slog 0.5-1 mm på forhjulet.

Er det et sæt åndsvage hju jeg har købt mig her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstramning af hjul ikke muligt?
  • #1   17. jun 2013 Hvorfor skal de være strammere end de er nu ?

  • #2   17. jun 2013 Det skal jeg heller ikke kunne svare på om de SKAL:).. Det er bare beskeden jeg har fået.
    Af hvad jeg kan forstå er de nu rettet lidt op og løsnet i egerne..


  • #3   17. jun 2013 Hvis han siger at de ikke kan strammes mere op, men at de er rettet op kan det vel bare betyde at han har strammet egerne så meget som det er muligt nu? Så vidt jeg ved bliver egerne meget langsomt længere, hvilket også er grunden til at man skal stramme dem op en gang i mellem. smiley

  • #4   17. jun 2013 Jamen det er det der "bekymrer" mig. Et sæt der har kørt 1500 i alt.
    Hvis man herfra så skal stramme op og maxgrænsen allerede er nået, så ligner det ikke et sæt med længe levetid da?


  • #5   17. jun 2013 Jamen du strammer jo til den nuværende maksgrænse, hvorefter egerne vil give sig i et stykke tid, indtil de skal spændes op igen.

  • #6   17. jun 2013 Haha nåeee:).. Ja så er det nok fordi de ikke har behov for at blive strammet endnu, men blot rettes lidt op.'

    Men bør det ikke være en no-go at løsne dem ligefrem så?


  • #7   17. jun 2013 Hvis du har slået det skævt kan det betyde at den ene side af egerne er alt for stramme, mens den anden er alt for løse, og så kan man godt rette fælgen lidt op ved at løsne og stramme egerne, så fælgen bliver lige igen.

    Ellers plejer et sæt nye hjul vidst nok nogle gange at skulle strammes og løsnes lidt i egerne efter et stykke tid for at det kommer til at køre helt lige. smiley


  • #8   17. jun 2013 Tror ikke du skal være bange for om mekanikkeren kan finde ud af det...

  • #9   17. jun 2013 Næ det ved jeg eller ikke om jeg er - og dog.

    For det er telefonisk jeg har haft kontakten, hvor han siger han ikke kan lide dem:-). Pga de ikke kan strammes. Nå men må høre hvad han siger når de hentes


  • #10   17. jun 2013 Hmm status blev at hjulpet var løsnet og strammet rundt på hjulet.
    Men mekanikeren mener at mine nipler er skruet til max på egeret, så nole kunne slet ikke strammes.
    Han mente egerne var for lange. Kan man virkelig købe sig til et serieproduceret hjul der har for lange eger?


  • #11   17. jun 2013 Det skulle ikke undre mig hvis man godt kunne være uheldig at ende op med sådan noget. Er du sikker på at hjulet er samlet på fabrikken?

  • #12   17. jun 2013 Næ det kan jeg selvfølgelig ikke være. Men det syntes jeg sgu er trist ærlig talt. Roval laves af spezialiced og det havde jeg forventet andet af så??

    Altså det er bestilt som et færdig hjul og det er da et serieproduceret hjul


  • #13   17. jun 2013 Så burde det jo være den rigtige længde på egerne.. Men det er jo trods alt ikke en større udgift end at betale for nogle nye eger når de begynder at blive for slappe. smiley

  • #14   17. jun 2013 Ja hvis "det bare er det" er det selvfølgelig til at komme sig over. Var mere nervøs for levetiden på dem, da jeg ikke lige går med tanker om at smide 5k efter et hjulsæt.



  • #15   17. jun 2013 Tror skam nav og fælge ville holde et godt stykke tid endnu, men det kan godt være at du skal skifte egerne på et tidspunkt. smiley

  • #16   17. jun 2013 Det kan jeg godt være med til:)

Kommentér på:
Opstramning af hjul ikke muligt?

Annonce