{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.260 visninger | Oprettet:

Råd vedr. Køb af brugt forgaffel {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter en ny forgaffel til min mtb. Jeg kører pt. med en stiv carbon gaffel, men jeg vil ud og køre lidt mere udfordrende xc, og vil gerne have lidt til at tage de værste stød og drops.

Jeg har fundet en brugt Rock Shox Recon SL og en Manitou R7 comp.

Manitou'en taber luft, men der følger et nyt pakningssæt med.

Hvad skal jeg holde øje med og hvilken er bedst? Har i evt. andre forslag? Jeg vil helst have en luftgaffel da jeg vejer ca. 93 kg. og mener at have hørt at det fleste fjedergafler ikke er gode til min vægt.


Det skal siges at mit budget er ikke højt (maks. 1000), derfor jeg kigger brugt.

Mvh
Nils


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd vedr. Køb af brugt forgaffel
  • #1   21. jun 2013 brug lidt flere penge og så tag et kig på min.. gaflen er jo noget af det vigtigste på cyklen..

  • #2   21. jun 2013 Jeg ville ikke tage en som skal repareres på før du overhovedet kan bruge den, så hvis det var mig ville jeg i hvert fald holde mig fra Manitou'en. Ikke at mærket er dårligt, men hvis den ikke fungere som den skal når du får den risikere du at det ikke kun er pakninger som skal skiftes.

  • #3   21. jun 2013 Find en nyere brugt rock shox reba. Den er lige nummeret bedre end recon gaflen. Har set flere herinde til 1000.- +-
    Vær obs på årgangen de har lavet modellen i mange år.


  • #4   22. jun 2013 Recon gaflen er Vist fra '10 af. Tak for jeres råd, jeg tror jeg vil holde udkig efter en reba:)

  • #5   22. jun 2013 Den forgaffel du har på din cykel er det den du har til salg ?

    Er det så er det vigtigt du husker at kigge efter en forgaffel med tapered stilk ellers får du bare flere omkostninger til konvertering af den nye forgaffel.

    Er dit forhjul med 9mm aksel eller er det oversize 15mm ?


  • #6   22. jun 2013 Ja det er den jeg har en annonce med. Jeg er obs. På at den skal være tapered, men jeg syntes at udvalget er småt. Det er 9 mm QR.
    Der er nogle få rebaer til salg på dba, men vist kun en enkelt der er tapered.


Kommentér på:
Råd vedr. Køb af brugt forgaffel

Annonce