{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Brian  H
Brian H
Tilmeldt:
9. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Opgradering af Gear gruppe {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Giant TCR Carbon cykle med fuld Shimano 105 gruppe.
Jeg vil gerne opgradere Gear gruppen, men skal man opgradere det "hele" på en gang ? eller sagt på en anden måde, vil jeg få noget ud af f.eks. at købe kassette, bagskifter og kæde i ULTEGRA ?
Og så evt opgradere resten senere ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradering af Gear gruppe
  • #1   9. jul 2013 Du kan sagtens opgradere løbende, så længe det hele er i samme serie (dvs. 9 el. 10 sp)

  • #2   9. jul 2013 Du får lidt vægt tab, måske lidt bedre gearskifte. Men da dine skifte greb stadigvæk er 105 vil du nok ikke få så meget ud af det.

    Jeg vil dog købe det hen af vejen og så når du har det hele så upgradere på en gang. Hvis man kan vente så lang tid smiley


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 73
    #3   9. jul 2013 Jeg ville også, som Martin nævner, investere i et lækkert hjulsæt i stedet. Jeg har selv gjort det samme på min Addict R3, og jeg er ovenud tilfreds!

  • #4   9. jul 2013 Helt Enig med Martin.

    Hvad årgang er din 105 i øvrigt 5700? Hvis det er det ville jeg også hellere ofre penge på nye hjul.


  • #5   9. jul 2013 jeg ville starte med kranksæt og hjul, de er altid de tungeste komponenter, som gør en væsentlig forskel ved opgradering til bedre

  • Brian  H
    Brian H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   10. jul 2013 Min 105 er 5700. Jeg har allerede nogle ok Shimano hjul på. Som jeg fik med da jeg købte cyklen-
    Det er ikke så meget vægten jeg går efter, men mere et bedre gear skifte.
    Jeg bor I Kina, og cykler meget I bjerge, og jeg er ikke helt tilfreds med gear skiftet.
    Så mit spørgsmål går også meget på, hvor meget forskel man kan mærke mellem 5700 og 6700 ? Jeg kan se at nogen skriver at det ikke er den store forskel, er det rigtigt ?


Kommentér på:
Opgradering af Gear gruppe

Annonce