{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.738 visninger | Oprettet:

Styrbolt griber ikke i kronrør/forgaffel {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige købt en cykel, som trænger til en kærlig hånd - mildest talt. Jeg ved ikke det store om cykel-reparationer, men det er alligevel gået fint med at skifte slanger/dæk, rense gear og skifte/oliere kæde etc.

Men jeg har et problem med styrbolten i styret - den sidder løst, drejer bare rundt i hullet og kan ikke strammes. Det er som om, at der ikke er nogen møtrik nede i røret, som den kan gribe i. Er det noget jeg selv kan ordne, eller ville det være bedre at bide i det sure æble og sende den til cykelsmeden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrbolt griber ikke i kronrør/forgaffel
  • #1   22. jul 2013 Nu nævner du ikke hvad det er for en type forgaffel/styr, men på de fleste nyere cykler sidder der en starnut banket ned i forgaflen, og så har frempinden 2 bolte.
    Den bolt der går ned i forgaflen/star nut'en skal kun spændes løst, mens de to bolte der holder rundt om forgaffelstilken spændes noget strammere.
    Kan du se om gevindet måske er ødelagt i starnut'en, eller blevet skubbet ned?
    Eller er det en anden/ældre type?

• #2   22. jul 2013 Der sidder en konus møtrik i bunden af bolten.
    For at spænde den skal den sidde fast i bunden af frempinden.
    Bolten er sikkert løsnet så meget at når den er slået løs i toppen, er den gået løs i bunden.
    Tag frempind op, stram bolt så meget at konus lige nøjagtig får fat i bund af frempind, sæt frempind tilbage i cykel, stram bolten til styret sidder fast som det skal.

Kommentér på:
Styrbolt griber ikke i kronrør/forgaffel

Annonce