1.777 visninger
|
Oprettet:
Dæk forbrug ved Tubeless {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har nu kørt tubeless 3,5 md og køre nu på det 4 bag dæk og 2 fordæk. (Schwalbe Racing Ralph,- SnakeSkin, Evolution Line, Tubless Ready, GateStar, 4Cross-Edition)
Får små flænger fra sten på grusvej, ca 3mm og så kan det ikke lappe sig selv. Er det normalt???
Køre med stan's latex og når jeg holder stille kan det godt lappe hulet, men så snart der kommer belastning på springer det op igen.
Syntes det er lidt dyrt i dæk at køre på denne her måde.
Gør jeg noget forkert???
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.174
Du kan jo lime den slags huller og der findes lapper til at lappe dækket indvendigt?
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 458
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.174
Første gang jeg kørte med et sæt Maxxis Larsen TT UST sad der et søm op igennem...
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 14 Cykler: 18 Emner: 23 Svar: 64
En generel fejl mange laver er at køre med for højt dæktryk og mange får ikke rystet flasken ordentligt. Selve latex'en kan let løbe til bunden af flasken og så er det kun væske som kommer i dækket - det giver klart forringet evne til at lappe hullerne.
Tech Tip - Tire pressure
To determine a starting tire pressure when running NoTubes tires with our ZTR rim use this simple formula.
Se tabellen nedenfor som viser dæktryk.
Vejer du f.eks 82 kg - så er det exemplet som nedenfor.
Rider Weight in pounds divided by 7 = x
x - 1 = Front tire pressure in PSI
x + 2 = Rear tire pressure in PSI
Example: 185lb rider
185/7 = 26.4
Front tire pressure: 26 - 1 = 25 PSI
Rear tire pressure: 26 + 2 = 28 PSI
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
Er meget omhyggelig med at ryste flasken godt inden brug. Og køre med lige under 2 bar i dækket. (28 psi=1,93 bar)
Har prøvet at lappe et dæk indv. over et af de huller... Men har desvære dårlige minder om det... Det virkede fint i ca. 2 uger, men så under et løb sprang det op igen. Og så ville man virkelig bare ønske man havde skiftede til et nyt dæk.
Bare lidt træls når man søndag ødelægger bagdæk og mandag fordæket...
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 13 Cykler: 7 Svar: 100
Jeg køre med Bontrager XR3 Team Issue og bruger ligeledes Bontrager's væske og på mine knap 1.500km, har jeg aldrig haft en eneste punktering.. Ihvertfald ikke hvad jeg har oplevet! (:
Jeg køre ca. 1.8 i bag og ca. 1.6 i for. Jeg vejer 68kg.
jan 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 99 Svar: 489
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 798
En flænge på 3mm og søm burde latex'en sagtens kunne lukke igen - har selv kørt et år uden at punktere.
Hvor meget væske tilsætter i, i dækket ?
Ydermere anbefales det at udskifte / efterfylde latex'en hver 3-6 måneder, da det mister egenskaberne.
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 14 Cykler: 18 Emner: 23 Svar: 64
Derefter bør man "toppe" med sealant efter tydlige punkteringer samt ved sæsong skifte. Ved "topning" fylder jeg ca ½ af de små flasker eller 30-40ml.
3 ml skal kunne seales! Har en som har kørt på landevej med +6bar i dækket mend en 3 ml flænge i over 1000km.
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 59 Svar: 1.339
Den er ikke ret god den guide fra stans, da den ikke tager hensyn til dækbredde, og det gør en kæmpe forskel på hvilket dæktryk du kan køre med om du køre med et dæk på 2,1 eller 2,3
Jeg vejer 85 kg og køre med 1,5- 1,8 bar på et 26x2,30, alt efter sporet.
Christian M 2,5 bar er satme højt hvad bredde dæk kører du med og hvad vejer du? siden du køre med så højt.
jan 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 99 Svar: 489
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.174
aug 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 30
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 14 Cykler: 18 Emner: 23 Svar: 64
..hvor køber i allesammen jeres Stans Sealant?
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 59 Svar: 1.339
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.174
Dæk forbrug ved Tubeless