{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

Dæk forbrug ved Tubeless {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har nu kørt tubeless 3,5 md og køre nu på det 4 bag dæk og 2 fordæk. (Schwalbe Racing Ralph,- SnakeSkin, Evolution Line, Tubless Ready, GateStar, 4Cross-Edition)

Får små flænger fra sten på grusvej, ca 3mm og så kan det ikke lappe sig selv. Er det normalt???

Køre med stan's latex og når jeg holder stille kan det godt lappe hulet, men så snart der kommer belastning på springer det op igen.

Syntes det er lidt dyrt i dæk at køre på denne her måde.

Gør jeg noget forkert???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk forbrug ved Tubeless
  • #1   23. jul 2013 jeg ville mene du er uheldig. kørte 1½ år på et par Rocket Ron før jeg oplevede et hul der sprang op flere gange.

Du kan jo lime den slags huller og der findes lapper til at lappe dækket indvendigt?

• #2   23. jul 2013 Generelt har jeg haft samme oplevelse med mange små huller i schwalbes dæk. Hvorimod de Specialized dæk jeg har benyttet, har holdt noget længere.

• #3   23. jul 2013 Jeg tror det er et spørgsmål om at være uheldig.

Første gang jeg kørte med et sæt Maxxis Larsen TT UST sad der et søm op igennem...

• #4   23. jul 2013 Hvilket dæk tryk kører du med?.
    En generel fejl mange laver er at køre med for højt dæktryk og mange får ikke rystet flasken ordentligt. Selve latex'en kan let løbe til bunden af flasken og så er det kun væske som kommer i dækket - det giver klart forringet evne til at lappe hullerne.

Tech Tip - Tire pressure

To determine a starting tire pressure when running NoTubes tires with our ZTR rim use this simple formula.

Se tabellen nedenfor som viser dæktryk.
    Vejer du f.eks 82 kg - så er det exemplet som nedenfor.

Rider Weight in pounds divided by 7 = x

x - 1 = Front tire pressure in PSI
    x + 2 = Rear tire pressure in PSI

Example: 185lb rider

185/7 = 26.4

Front tire pressure: 26 - 1 = 25 PSI
    Rear tire pressure: 26 + 2 = 28 PSI

• #5   23. jul 2013 Jeg må være uheldig..
    Er meget omhyggelig med at ryste flasken godt inden brug. Og køre med lige under 2 bar i dækket. (28 psi=1,93 bar)
    Har prøvet at lappe et dæk indv. over et af de huller... Men har desvære dårlige minder om det... Det virkede fint i ca. 2 uger, men så under et løb sprang det op igen. Og så ville man virkelig bare ønske man havde skiftede til et nyt dæk.

Bare lidt træls når man søndag ødelægger bagdæk og mandag fordæket... smiley

• #6   23. jul 2013 Tror du har været ret så uheldig!
    Jeg køre med Bontrager XR3 Team Issue og bruger ligeledes Bontrager's væske og på mine knap 1.500km, har jeg aldrig haft en eneste punktering.. Ihvertfald ikke hvad jeg har oplevet! (:
    Jeg køre ca. 1.8 i bag og ca. 1.6 i for. Jeg vejer 68kg.

• #7   23. jul 2013 Jeg køre Rocket Ron , ca 2.5 bar med Bontrager snask , men er det fordi du ikke har nok Snask i dækket - prøv lige at fylde lidt ekstra i , det er ikke normalt men så stort behov for dækskifte

• #8   23. jul 2013 Der er lidt der springer i øjnene.
    En flænge på 3mm og søm burde latex'en sagtens kunne lukke igen - har selv kørt et år uden at punktere.

Hvor meget væske tilsætter i, i dækket ?

Ydermere anbefales det at udskifte / efterfylde latex'en hver 3-6 måneder, da det mister egenskaberne.

• #9   24. jul 2013 i 26" fylder jeg typisk i 3oz (90ml eller 1½ af de små flasker) ved montering af nye dæk. I dæk over 2.10 på 650B eller 29" fylder jeg i 4oz (120ml) første gang.
    Derefter bør man "toppe" med sealant efter tydlige punkteringer samt ved sæsong skifte. Ved "topning" fylder jeg ca ½ af de små flasker eller 30-40ml.

3 ml skal kunne seales! Har en som har kørt på landevej med +6bar i dækket mend en 3 ml flænge i over 1000km.

• #10   24. jul 2013
    Den er ikke ret god den guide fra stans, da den ikke tager hensyn til dækbredde, og det gør en kæmpe forskel på hvilket dæktryk du kan køre med om du køre med et dæk på 2,1 eller 2,3

Jeg vejer 85 kg og køre med 1,5- 1,8 bar på et 26x2,30, alt efter sporet.

Christian M 2,5 bar er satme højt hvad bredde dæk kører du med og hvad vejer du? siden du køre med så højt.

• #11   24. jul 2013 2,25 men jeg vejer også 106

• #12   24. jul 2013 så ville jeg mene at 2.5 stadigvæk er for meget

• claus n
    claus n Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 30
    #13   24. jul 2013 Har kørt tubeless med stans i snart 2 år. Har kun oplevet en enkelt gang at den ikke kunne lappe hullet. Det var en flænge på ca 10mm. Satte en alm lap på indvendig side af dækket og det har fungeret fint. Kører på racing ralph i 29x2,10. og med et dæktryk på 1,5 bar. Jeg vejer 90kg.

• #14   25. jul 2013 Af nysgerrighed...
    ..hvor køber i allesammen jeres Stans Sealant?

• #15   25. jul 2013 Sidst købte jeg det hos Bike-components.de, men andre gange har jeg også købt det hos min lokale cykelsmed

• #16   25. jul 2013 nærmeste danske cykelforretning

Kommentér på:
Dæk forbrug ved Tubeless

Annonce