4.868 visninger
|
Oprettet:
byg selv mountainbike ? {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogle der ved om det er svært at samle sin egen mountainbike ?
Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg kigger efter diverse dele ?
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 50
Prøv dig frem, hvis du finder noget du ikke selv kan montere, så spørg din lokale cykelhandler om hjælp, de hjælper som regel gerne.
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 59 Svar: 1.339
Samt vær opmærksom på om stellet er med ISO eller postmounts til bremsen. så man får det rigtige beslag.
Har selv samlet min Commencal, hvis du skal spare penge ifh til at købe en fabriks bygget, så skal du støvsuge nettet tyndt for at finde billige dele. Men så kan man også spare penge.
jul 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 12 Svar: 130
nu bliver jeg jo alligevel lidt skærmt
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 59 Svar: 1.339
jul 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 12 Svar: 130
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=90001
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 68 Svar: 1.190
Der efter find stel, gaffel, hjul osv. I den rækkefølge. Og som andre siger,sørg for at delene passer sammen. Specielt kronrør/headsettet kan være en jungle.
Og så spørg herinde hvis der er noget du ikke umiddelbart kan finde ud af på nettet. Ingen dumme spørgsmål kun dumme svar.
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.347
Når du har købt rammen er det en god idé at tage mål på BB bredde, kronrør(både højde og diameter), saddelrør. Dette hjælper dig når du skal finde kranksæt og forgaffel og sadelpind/klampe, der passer.
og husk at tjekke markedet igennem for komplette cykler hvor det måske bedre kan betale sig at skifte nogle dele frem for at bygge fra bunden.
byg selv mountainbike ?