{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.574 visninger | Oprettet:

Sram Rival vs. Shimano 105 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Har lige skudt mit projekt igang og skal til at bygge en racer op fra bunden.
Rammen er specialized Allez E5 men er i tvivl om hvilken gruppe jeg skal købe.

Har besluttet valget skal tages mellem Rival eller 105 men har et på spørgsmål i den forbindelse:

Cyklen skal hovedsageligt bruges til alm motions brug og ikke konkurrence (endnu) og kranken bliver skiftet ud med rotor 3D

Hvilken gruppe er bedst pris kontra kvalitet?
Vægten på grupperne?
Er de begge lige gode med rotor?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sram Rival vs. Shimano 105
  • #1   5. aug 2013 Jeg ville vælge Sram har prøve begge ting, men den synes jeg var bedst! smiley

  • #2   5. aug 2013 Heller også til sram, har kørt med begge dvs gear grupper og må konstatere at sram er bedre synes jeg. Før var jeg til shimano, men efter at have prøvet sram skifte og greb. Synes jeg det er bedre kram:)

  • #3   5. aug 2013 Jeg havde en SRAM Force gruppe før og kører nu med 105/Ultegra mix.

    Må nok indrømme at 105 gruppen tiltaler mig lidt mere da den er mere "glidende" i skiftet, hvor SRAM gruppen var mere "klonk" og hård i filten. Double-tap er mega lækket (SRAM) og der er også lidt mere lire effekt på SRAM gruppen.

    Men selve skiftet i Shimano føles "blidere" og måske en kende mere præcist.


  • #4   5. aug 2013 Er også super glad for 105/Ultegra mix.

  • #5   5. aug 2013 Okay..
    Ja for er i tvivl.. Har kun kørt med shimano så har ikke nogen erfaring med andet..


  • #6   5. aug 2013 Jeg er så gået den anden vej, fra Shimano til Sram Red og kommer aldrig tilbage til Shimano igen.
    For mig er skiftet på Sram bare meget bedre og ikke så slattent som jeg syntes Shimano føles.
    Og ja doubel tap skifte grebene er super fede, men husk på at du får alt det som en Red gruppe kan i en Force gruppe, lidt tungere men meget billigere.


Kommentér på:
Sram Rival vs. Shimano 105

Annonce