{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.811 visninger | Oprettet:

Sag / lufttryk i rear shock FOX {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Har købt mig en ny Bike. En Trek Remedy 7..... smiley Første tur på den idag. Og første gang jeg har en Bike med luftaffjedring så det med at pumpe op er nyt for mig. Jeg vejer 83 kg. Jeg prøvede at gøre som der anbefales på Fox hjemmeside og pumpede op, sag måler på og så op på cyklen uden at støtte af på pedaler. Min forgaffel fik 100 psi ( så nok ca 95 efter pumpen er fjernet ) Det passede meget godt under turen . Men indstillingen på bagdæmperen mislykkedes da noget så grusomt. Jeg testede et par gange med SAG måleren inden afgang og endte med at pumpe 150 PSI i den. Så stod den på de 15-20 anbefalede procent . Men under turen lagde jeg mærke til at bagdæmperen næsten har været i bund. Gummiringen var måske 5 mm fra bunden. Min dæmper er en Fox Evolution Series Float m. DRCV, CTD . Nogle i samme vægtklasse som mig der har erfaringer med den dæmper smiley ? Kan ikke finde en tabel med vejledende PSI tal i forhold til førervægt. Kan jeg kun til forgaflen. Men sys da det lidt underligt når SAG måleren viste mellem 15-20 % ???

Håber nogen kan dele ud af deres erfaringer smiley

Mvh Frank

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sag / lufttryk i rear shock FOX
  • Ulrich C
    Ulrich C Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Svar: 73
    #1   14. aug 2013 Tror ikke du er helt ved siden af. Det er jo netop meningen at du skal kunne udnytte det meste af din vandring i affjedringen på en tur. Ellers kunne du ligeså godt have købt en god hardtail...
    Du skal også regne med at alle de bevægelige dele på din nye cykel bliver lidt mere smidige efter et par ture. Så det kan godt være at friktionen i ophæng og den nye, utilkørte dæmper har snydt dig lidt. Men Hvis du udnytter omkring 90-95% af vandringen på en god tur i skoven, synes jeg da ikke det lyder helt dumt.

Det er svært at angive tryk pr. kg. ryttervægt for en bagdæmper, da de fleste cykler har forskellig udveksling i bagrammen. Den arm der trykker på dæmperen kan variere meget i længde osv. Så det er noget mere kompliceret end en forgaffel.

Men tag da bare gaffelpumpen med på din næste tur, og tjek undervejs. Eksperimentér, så du finder det tryk der passer dig!

God fornøjelse. Det bliver sjovere, jo mere man leger med det. (Husk også at regulere på rebound dæmpningen).

smiley

• #2   14. aug 2013 Hej Ulrich .... tak for svaret... smiley ja jeg må prøve mig lidt frem. Og rebounden legede jeg lidt med idag. Den var lidt for langsom til at starte med. Det var en temmelig teknisk trail med mange små bump så den fik lige et par hak mod haren...:-) det føktes mere behageligt smiley

• #3   14. aug 2013 Har du styr på, at der er to luftkamre i din bagdæmper?

Altså når du skruer pumpen på, så kan du hører at der fiser luft ud i pumpen.
    Hvis du skruer den endnu mere på, skulle denne lyd gerne komme én gang mere, så har du fat i begge kamre i dæmperen smiley

• #4   14. aug 2013 Hej Dennis..... Nej det har jeg absolut ikke styr på ?:-) hvor kan man læse om det ? Mvh Frank

• #5   14. aug 2013 Skiftede du undervjes imellem climb, trail, og decent eller kørte du hele turen i den samme position på dæmperen? og i så tilfælde hvilken?

• #6   14. aug 2013 Jeg kørte den på decent hele vejen men tænker at bruge trail næste gang til lige netop den rute smiley

• #7   15. aug 2013 Her:
    http://www.youtube.com/watch?v=WLNLclAEM0c

Og fandt denne luft tryk for affjedrings beregner på Treks hjemmeside:
    http://www.trekbikes.com/dk/da/resources/suspension_setup/#calculator

• #8   15. aug 2013 Hej Dennis.... Mange tak smiley den regner det ca ud til 200!psi til bagdæmper. Jeg prøvede med 150 som sys var lige i underkanten. Så prøver med 200 i weekenden smiley

Kommentér på:
Sag / lufttryk i rear shock FOX

Annonce