{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg sætte 26" på min 28" roam
  • #1   22. aug 2013 Der er ikke noget der forhindre dig i at gøre det, og det vil også virke.

MEN
    Det vil ikke virke optimalt, mindre hjul får krankboksen tætteere på jorden, og en anden forgaffel som i det her tilfælde er mindre, vil ændre på geometrien af cyklen.

• #2   22. aug 2013 Køb et 26" stel, 26" forgaffel og 26" hjul og sæt resten af dine dele over på. Det ville du formentlig få væsentligt mere ud af, da det ikke ville ødelægge geometrien, og du af den grund ville få en cykel som kører væsentligt bedre. smiley

• #3   22. aug 2013 Bamze så det du siger er at hvis jeg finder et sæt kan jeg sætte mine skiver over de nye hjul og så burde det funke ? smiley og optimalt hehe det skal bare se anderledes ud smiley

• #4   22. aug 2013 Det Bamze siger, er at cyklen ikke ville virke optimalt, da det ændre på geometrien og gør at krakboksen + pedalerne kommer for tæt på jorden. Du ville desuden få en ikke særlig velfungerende mountainbike grundet den lave krankboks og den mærkelige geometri.

• #5   22. aug 2013 Anderledes ja det får du helt sikkert.... Men på den virkelig dårlige måde.

• #6   22. aug 2013 Så ville det der hedder et 26 1/2 være bedre altså 650b

• #7   22. aug 2013 27.5 = 650b

• #8   22. aug 2013 Ellers kunne du købe det jeg foreslog tidligere, så du får en cykel som er til at køre på, i stedet for at få en underlig blanding af en citybike og en mountainbike. Dit stel er nemlig ikke lavet til at køre ordentligt i skoven, og jeg tror du ville få det svært når det kommer til at holde kontrollen når det går hurtigt og/eller op og nedad.

• #9   22. aug 2013 Det er bare mange penge at lægge ud smiley er fattig su studerende og vil bare gerne have lidt mere mtb i den for mindst muligt penge, er bare startet med at købe den forkerte cykel som ikke kan sælges igen :S

• #10   22. aug 2013 Hvorfor ikke udnytte at du har 28" fælg på og så købe nogle dæk til en 29". 29" kører jo netop med 28" hjul og bliver kun kaldt 29" fordi det er derude vi ender når de store mtb dæk er talt med.
    Det ser da ud til at der er plads til nogle 2.1 eller 2.2 dæk. Den bliver ihvertfald ikke ringere end hvis du begynder at rode med at sætte 26" hjul osv på.

• #11   23. aug 2013 Har bare fået at vide det ikke kan lade sig gøre :S og vil gerne være sikker på det passer før jeg køber hjem og prøver at montere smiley

• #12   23. aug 2013 Det eneste jeg siger er at du godt kan gøre det. Men jeg tror ikke du får noget godt ud af det =)

Jeg ville klart også sætte de hjul og forgaffel på, som den er tiltænkt, og prisen på hjul for 26 - 27.5 og 29 er rimeligt ens =)

• #14   23. aug 2013 Enig med Martin, for du får aldrig en rigtig mountainbike ud af at smide nye dele på det stel. Du har desværre taget et forkert valg da du købte den, og det bliver du nød til at erkende. Køb en MTB hvis du vil have en MTB og en hybrid/all-round/hvad-de-nu-ellers-hedder hvis du vil have en citybike, som ikke går helt i stå hvis man kommer ud i lidt sand, grus og mudder.

Kommentér på:
Kan jeg sætte 26" på min 28" roam

Annonce