fået Håndcykel {{forumTopicSubject}}
Hej så fik jeg endelig en cykel jeg kan holde til og køre på efter jeg pga. en arbejdsulykke er henvist til krykker og rollator. men nu kan jeg komme ud og cykle også er virkelig glad har cyklet ca. 30 km på 3 dage for lige at lære den ordenligt og kende, nøj det giver ømme arme he he. når men til mit spørgsmål jeg har alle lov pligtige reflekser og så har jeg også et flag magen til det min datter har på hendes cykel det griner vi lidt af. men er der nogle her inde der har forslag til hvordan man ellers bliver synlige i trafikken, for bilerne kan have svært ved og se lille mig når jeg ligger næsten på jorden og lastbiler har så endnu svære ved og se mig. håber i kan hjælpe mig og god med vind ude på cykelstier og veje, og lad solen skinne på jeres vej.
Hilsen Henrik
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 8 Svar: 408
Har svært ved at se hvad du mere kan gøre end lys, reflekser og en 'flagstang'. Det bedste råd må være at passe på dig selv og sørge for at orientere dig ordentligt.
Klø' på!
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.174
jan 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.174
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 5 Svar: 172
jan 2013
jan 2013
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 8 Svar: 408
Problemet er jo at cyklen er så lav i forhold til alt andet i trafikken, og derfor nemt kan overses. Så en flagstand eller to, tror jeg er det aller bedste du kan gøre.
nov 2009
Følger: 1 Svar: 73
Abus har en gul version af den populære Urban-I, med masser af reflekser. Den er ret fed af såd'n en type at være. God(e) tur(e) derude!
jan 2013
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 46 Svar: 509
http://www.cykelgear.dk/tilbehor/cykelhjelme/voksen-hjelme/x-treme-x-turbo-hjelm-neon
dec 2008
Følgere: 24 Cykler: 2 Emner: 78 Svar: 691
Overvej evt at skifte vimblen ud med en større
(Sig til hvis du hopper på den ide, arbejder med arbejdstøj og skulle da nok kunne finde en rest flouriserende orange eller gult stof af den type man bruger til vejarbejdere som kunne være fint at sy en vimpel af)
Alternativt må du have et rotorblink på hjelmen
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 43
Som liggecykelist er jeg lige så høj som dig i trafikken, det eneste du nu kan gøre er som andre skriver pas på dig selv forudse hvad bilerne vil gøre pas på ved side veje og i kryds lad lasbilen køre først, jeg har kørt på arbejde på både alm og liggecyklen og det var altid de samme steder der var et problem og det var lige meget hvad for en af dem jeg kørte på, de fleste ser dig fordi du køre på noget de ikke ser normalt.
Men Tillykke med den og God vind der ude
MVH Nicolaj
jan 2013
Martin C: det var da måske noget der skulle overvejes eller få den oprettet her inde. skal jeg da lige have set på.
Poetsch T: ja det var måske en god idé med og skifte vimpelt ud med et hjemmelavet som var mere i øjne faldene. vis du har noget til overs eller støder på en rest så tænk på mig, kan se du også er fra sønderjylland.
den med rotorblinket er en meget god idé jeg køre ud og henter et i morgen, eller ikke griner.
Möffe: ja det har jeg erfaret at folk kigger peger og kommer med kommentar, men har ikke oplevet problemer med jeg føgler mig overset endnu men frygter det for syndes godt nok min mor sad lavt og var ikke meget synlig da hun var ude og prøve køre den da jeg var der forbi. man kan ikke engang se over kølerhjælmen på en alm. bil. men ja er også meget på mærkerne når jeg køre ud fra en side vej eller skal uden om noget. jo tak og i lige måde.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 498
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 458
Ellers 2 kraftige lygter foran, og ligedes bag. Evt de der enkelt diode lygter spændt op i flagstangen.
jan 2013
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 498
okt 2007
okt 2007
jan 2013
Môffe må jeg lige have kigget på og få monteret en lygte der oppe.
fået Håndcykel