{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.130 visninger | Oprettet:

Henrik T
Henrik T
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

fået Håndcykel {{forumTopicSubject}}

Hej så fik jeg endelig en cykel jeg kan holde til og køre på efter jeg pga. en arbejdsulykke er henvist til krykker og rollator. men nu kan jeg komme ud og cykle også er virkelig glad har cyklet ca. 30 km på 3 dage for lige at lære den ordenligt og kende, nøj det giver ømme arme he he. når men til mit spørgsmål jeg har alle lov pligtige reflekser og så har jeg også et flag magen til det min datter har på hendes cykel det griner vi lidt af. men er der nogle her inde der har forslag til hvordan man ellers bliver synlige i trafikken, for bilerne kan have svært ved og se lille mig når jeg ligger næsten på jorden og lastbiler har så endnu svære ved og se mig. håber i kan hjælpe mig og god med vind ude på cykelstier og veje, og lad solen skinne på jeres vej.
Hilsen Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fået Håndcykel
  • #1   30. aug 2013 Tillykke med den Henrik, respekt for at du kommer ud og trille på trods af ulykken.

Har svært ved at se hvad du mere kan gøre end lys, reflekser og en 'flagstang'. Det bedste råd må være at passe på dig selv og sørge for at orientere dig ordentligt.

Klø' på! smiley

• #2   30. aug 2013 Helt sikkert sådan en 'flagstang' det har jeg set andre med ligge cykler køre med.

• Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jan 2013

#3   30. aug 2013 Mange tak, ja vi skal jo have vores daglige motion og gerne på cykel så man kan komme ud i naturen. jeg har heller ikke selv kunne se flere muligheder men tænkte her inde er der nok nogle med ligge cykler der kender problemet. og skal nok passe godt på mig selv. mangler kun at få lavet og monteret holder til mine krykker så kan jeg næsten komme alle steder hen og måske en vogn så jeg kan handle ind eller få min rollator med så kan bilen holde lidt mere stille.

• #4   30. aug 2013 En trailer med en uges indkøb til familien så tror jeg du får en solid gang træning smiley

• #5   30. aug 2013 Hvad med refleks vest? Ja ved godt at den ikke er meget synlig, men måske man kunne sætte den rundt om sædet eller noget? smiley

• Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jan 2013

#6   30. aug 2013 Michael ja tror jeg også men var nu mere til små indkøb nu køre handler jeg næsten alt i tyskland og skal ikke have meget i danmark så det kan nok klares. der jo ikke et bagage bager på sådan en satan.

• Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jan 2013

#7   30. aug 2013 Simon tanken har været oppe og vende med og sy en refleksvest om men bliver ikke meget synlig når jeg har min lille taske bag på og krykkerne monteret også. så derfor er den tanke droppet.

• #8   30. aug 2013 Tror heller ikke en refleksvest vil hjælpe voldsomt meget..

Problemet er jo at cyklen er så lav i forhold til alt andet i trafikken, og derfor nemt kan overses. Så en flagstand eller to, tror jeg er det aller bedste du kan gøre.

• Ulrich C
    Ulrich C Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Svar: 73
    #9   30. aug 2013 En cykelhjelm med reflekser og en tydelig farve.
    Abus har en gul version af den populære Urban-I, med masser af reflekser. Den er ret fed af såd'n en type at være. God(e) tur(e) derude! smiley

• Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jan 2013

#10   30. aug 2013 tak Ulrich det er da det jeg skal have, må jeg heller få kigget på. desvære har jeg ikke tænkt på at cykelhjælmen kunne få med sådan nogle synlige farver

• #11   30. aug 2013 Jeg har denne hjelm i en fangende farve, den er rigtig fin, og er dejlig let.

http://www.cykelgear.dk/tilbehor/cykelhjelme/voksen-hjelme/x-treme-x-turbo-hjelm-neon

• #12   30. aug 2013 Vil også sige flagstang og så gerne så højt som muligt
    Overvej evt at skifte vimblen ud med en større
    (Sig til hvis du hopper på den ide, arbejder med arbejdstøj og skulle da nok kunne finde en rest flouriserende orange eller gult stof af den type man bruger til vejarbejdere som kunne være fint at sy en vimpel af)

Alternativt må du have et rotorblink på hjelmen smiley

• #13   30. aug 2013 Hej Henrik
    Som liggecykelist er jeg lige så høj som dig i trafikken, det eneste du nu kan gøre er som andre skriver pas på dig selv forudse hvad bilerne vil gøre pas på ved side veje og i kryds lad lasbilen køre først, jeg har kørt på arbejde på både alm og liggecyklen og det var altid de samme steder der var et problem og det var lige meget hvad for en af dem jeg kørte på, de fleste ser dig fordi du køre på noget de ikke ser normalt.
    Men Tillykke med den og God vind der ude
    MVH Nicolaj

• Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jan 2013

#14   30. aug 2013 christian n: den må jeg heller få kigget lidt mere på. for er en fin hjelm
    Martin C: det var da måske noget der skulle overvejes eller få den oprettet her inde. skal jeg da lige have set på.
    Poetsch T: ja det var måske en god idé med og skifte vimpelt ud med et hjemmelavet som var mere i øjne faldene. vis du har noget til overs eller støder på en rest så tænk på mig, kan se du også er fra sønderjylland.
    den med rotorblinket er en meget god idé jeg køre ud og henter et i morgen, eller ikke griner.
    Möffe: ja det har jeg erfaret at folk kigger peger og kommer med kommentar, men har ikke oplevet problemer med jeg føgler mig overset endnu men frygter det for syndes godt nok min mor sad lavt og var ikke meget synlig da hun var ude og prøve køre den da jeg var der forbi. man kan ikke engang se over kølerhjælmen på en alm. bil. men ja er også meget på mærkerne når jeg køre ud fra en side vej eller skal uden om noget. jo tak og i lige måde.

• #15   31. aug 2013 Er det ikke muligt at lave et beslag som sidder på sæderyggen og som rager lidt ekstra op? Så kan man montere 2 kraftige blinkende diodelygter...

• #16   31. aug 2013 Tænker også nogle ok høje stænger, med en plade der holder dem sammen oppe i toppen, og så lys og refleks tape over det hele, med beslag så du kan montere dem bag sædet på tværstangen.. Lyder måske af meget, men kan klares ok snildt, og ellers kan du høre et smedefirma om de ikke lige kan hjælpe. Og det burde ikke være en ulejlighed smiley
    Ellers 2 kraftige lygter foran, og ligedes bag. Evt de der enkelt diode lygter spændt op i flagstangen.

• Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jan 2013

#17   31. aug 2013 beslag med lygter der er sat lidt højere oppe end selve cyklen er ikke noget problem og få lavet, dog vil jeg ikke lave det vis det ikke ser ordenligt ud det har problemet ligger. skal have lagt hovedet i blød for at finde på noget.

• #18   1. sep 2013 Det skal selvfølgelig laves ordentligt. Man gider jo ikke have at det ligner noget et barn har leget med. Jeg tænkte noget i stil med samme rørdimension som resten af cyklen og malet i samme farve. Holdt så enkelt som overhovedet muligt... Det skal jo heller ikke ligne en styrtbøjle. smiley

• #19   1. sep 2013 jeg har min baglygte sider i toppen af sædet og det virker fint for mig.;-) men en ide hvis du vil have den højder op, at lave en alu fladstang som du skruer fast på sæde med lygten på så kan du male den evt.sort.

• #20   1. sep 2013 jo jeg kom lige i tanke om der er nogen der har en lygte siden i nakken på hjelmen også en mulighed...

• Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jan 2013

#21   1. sep 2013 Dan s nemlig skal det laves skal det være ordenlig.
    Môffe må jeg lige have kigget på og få monteret en lygte der oppe.

Kommentér på:
fået Håndcykel

Annonce