{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.809 visninger | Oprettet:

pedal aftrækker {{forumTopicSubject}}

ww.thansen.dk/product.asp?c=9603529776&n=-2018394529&pn=-2017101455

Skulle skifte klinger på min vens Fuji med slx kranksæt. Den er med krankbox. Troede pedalarmene skulle bankes af, men blev mødt ad gevind efter "bolten" var af.

Tænker jeg skal bruge en pedal aftrækker så, nogen der kan sige om det kunne være sådan en her, linket øverst.

Den er til stjerne aksel, vel mene denne cykel er med det.

Nogen der kan hjælpe?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pedal aftrækker
  • #1   23. sep 2013 Når jeg skruer bolten af i begge sider kan jeg se lige i gemmen kranken.
    Kan det hjælpe?

    Hvis det er firkantet aksel så burde der være en firkantet aksel når jeg skriver boltene af ikkr?


  • #2   23. sep 2013 Når de 2 unbracobolte er løsnet tilpas og HT2 plast bolten er skruet ud, skal du huske at vippe den lille plast 'sikring' til siden som sidder mellem de to unbracobolte. Derefter burde du kunne tage venstre pedalarm af med håndkraft og derefter højre arm.
    Aftrækker er ikke nødvendigt på HT2 kranksæt.
    men tag nogle billeder og læg op så vi kan se hvad du har gjort


  • #3   23. sep 2013 Det er ikke med udvendig kranklejer. Der er kun en Umbraco bolt i hvor side når du så får den ud er der gevind i pedal armene.

  • #4   23. sep 2013 http://www.cykelgalleri.dk/galleri/12480-fuji_tahoe_comp

    Der er tale om sådan en Fuji. Med samme kranksæt kan jeg se.


  • #5   24. sep 2013 Det kranksæt du har på er Shimano Octalink typen som er en aksel der er et rør med otte fixpunkter mellem pedalarm og boks/aksel (se billede)

    Det gevind du ser i pedalarmen er det gevind der skal bruges når du skruer aftrækker ind i pedalarm (udvendige gevind i den ene ende af aftrækker), det er vigtigt at det er den aftrækker med den store trykflade (som på billede du selv linker til, de fås med lille og stor trykflade).

    Der er en anden type/måde man kan gøre det på, nemlig med en selv aftrækkende bolt som du benytter i stedet for den originale, til gengæld kræver det kun den umbarko nøgle du bruger til at spænde arm fast med (se andet billede).


    profilbillede
  • #6   24. sep 2013 Den selv aftrækkende bolt men vælger du af prøve det system (er std på eks tidligere XTR) skal du være opmærksom på at der er to forskellige størrelser bolt til Shimano´s octalink system alt efter om det er til MTB, Race eller ud fra alder.

    Størrelser er enten 15 eller 17mm bolt, den udvendige ring er derimod den samme størrelse

    Håber det hele gav lidt mening smiley


    profilbillede
  • #7   24. sep 2013 Tak for hjælpen.
    Så må vi ud og købe den aftrækker jeg linkede tilmø.


Kommentér på:
pedal aftrækker

Annonce