{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  find mål på krankboks
  • #1   24. sep 2013 Hvad er det for en boks? Er der evt et fabrikat og model nummer?

Indbygningsbredden er afstanden mellem siderne på krankboks røret på stellet. Dvs. fra den ene side til den anden af "cylinderen" du skruer krankboksen fast i.
    Ellers så tag boksen med til den lokale cykelhandler, så kan de finde en der passer hvis det ellers ikke er noget der er alt for specielt smiley

• #2   24. sep 2013 Nej der står slet ik noget. Har målt røret afstanden til at være 73 mm

• #3   24. sep 2013 Har købt et nyt kranksæt men da jeg skulle montere det kunne forskifteren ik nå ud til det største tandhjul så regnede med hvis jeg købte en krankboks der var lidt mindre så den kom længere ind så kom det til at passe.
    Kranksætet er til 116 mm og målte at den krankboks der sat på var ca 122 i akselafstand.

• #4   24. sep 2013 Det lyder helt rimeligt med 73 mm. De mest "normale" type krankboks passer typisk på 68mm eller 73mm. Normalt står de opgivet som "aksel længde" i mm x 68 eller 73 F.eks:

(link fjernet)

så, inden du køber en ny, husk lige at måle aksel længden også, ellers kan du få en forkert kædelinie da kranksættet vil være for langt ude eller inde (kan i så fald gå på stellet)

• #5   24. sep 2013 Well, længden på krankboksen kommer også an på hvordan dit stel er designet. Men jo, lyder rimeligt at du skal bruge en kortere boks i så fald smiley

• #6   25. sep 2013 Der er to måder ar regne længde på spindlen/akslen der skal bruges på et stel...

1: sidder der allerede en boks på cyklen og man vil genbruge kranksættet så kan man måle brede på den eksisterende aksel og så måle brede på stellet/huset hvor krankboksen er spændt fast til og man har de to mål man ønsker (det er den lette måde)

2: den mere besværlige måde men eneste måde hvis man eks har et nyt stel uden dele på og skal starte fra bunden så er løsningen denne http://sheldonbrown.com/bbsize.html#chainline jeg har valgt at linke til en side hvor der er de nødvendige mål og oplysninger samt hvor der skal måles fra for at få den rigtige kædelinie som er alfa og omega, jeg kunne sidde og beskrive/lave en guide men når der er en side som har alle illustrationer og guides så syntes jeg det er i orden at være lidt doven smiley

At går fra 122mm til 116mm er en del og som vil ha en markant indflydelse på kædelinien så mål lige om din originale kædelinie rent faktisk er forkert ud fra dit stel eller om den optimale er 116mm (måde vises i det link der er længere oppe)

Det gode ved siden er at der ikke er nogen anden side som er lige så informativ som netop den side om nærmest alt på en cykel så gem siden som bogmærke i din browser for du får brug for den igen på et tidspunkt og den bliver opdateret løbende når nye produkter opfindes smiley

Kommentér på:
find mål på krankboks

Annonce