{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.580 visninger | Oprettet:

Indstilling af Brain på Epic {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har næsten lige købt mig en Specialized Epic 29" som er udstyret med Brain funktion på bagdæmperen.

Jeg er helt vild med cykelen, og er helt sikker på jeg ikke skal køre hverken 26 eller hardtail igen smiley

Men.. synes jeg bruger lige lovligt meget af bagdæmperen kan se den af og til går helt i bund (gummiringen) og tænker derfor at den skal indstilles, kan man et sted se en vægt tabel så jeg ved hvor mange PSI/BAR der skal i dæmperen?

PFT smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af Brain på Epic
  • #1   10. okt 2013 Hvis det er 2013-model skal den pumpes op til 300 psi. Sæt dig på cyklen og tryk på "autosag" knappen 2 gange. Nu passer den.
    Husk at sætte brainen på soft inden.
    Hvis det er 2012 model eller tidligere skal du pumpe til din vægt. tabellen ved jeg ikke lige hvor er...

• #2   10. okt 2013 Det er bare et spørgsmål om at give den en lille bitte smulere mere luft og sikre sig at du ikke har et sag der er mere end 15%. Så skulle det gå det hele.

• #3   10. okt 2013 Okay, det lyder til at jeg skal prøve mig lidt frem smiley Den er fra 12.

Hvad er fordelen ved at køre med rebound funktionen til? kan ikke rigtig set det smarte i det, hverken i for eller baggaffel

• #4   10. okt 2013 Rebound er til for at dæmperne ikke bare springer ud, men dæmpes på vej ud og giver en hel del bedre greb.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 49
    #5   10. okt 2013 Rebound er essentielt. Ryger dæmperen for hurtigt tilbage kan man næsten føle, at cyklen forsøger at smide en af hvis man kører aggressivt. Er der for meget rebound føles den en smule doceb

• #6   10. okt 2013 Det lyder til at jeg må i skoven med en pumpe og prøve mig lidt frem smiley

• #7   10. okt 2013 Rebound er rigtig vigtig efter min mening . Både for meget og for lidt er med til at give en urolig cykel . Jeg justere altid min rebound så de lige og kun lige (snakker) lidt til en når man hopper/pumper i cyklen . Men er selfølgelig altid en smagssag smiley

• #8   10. okt 2013 En nem måde at indstille rebound på er at trykke forgaflen helt sammen og slippe styret hurtigt, så må den helst ikke lette fra jorden.

Med fuld åben rebound (maks hastighed) vil forhjulet lette
    Med helt lukket rebound, folder den sig næsten ikke ud igen.

• #9   10. okt 2013 http://www.specialized.com/dk/en/support/manuals vælg dansk, find din model og hent manualer til alt på cyklen. Der er også vejledning til rebound og brain indstillingerne

Kommentér på:
Indstilling af Brain på Epic

Annonce