{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.571 visninger | Oprettet:

Specialized ramme størrelser?? {{forumTopicSubject}}

Hej cg venner.
Har prøvet at se om jeg kan finde nogle forum emner herinde om størrelser på specialized mtb cykler.

Vil vide om de er små eller store i størrelserne. Har kigget på en som er large og kører nu på en Medium dog er det cannondale.
Jeg er 180cm høj.
Nogle der har erfaringer her eller simpelthen ved det??

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Specialized ramme størrelser??
  • #1   10. okt 2013 Vil vurdere at en large er for stor til dig. Jeg er 186 høj og har en large, som ikke må være større til mig end den er.

    Mål den og du skal ramme 56cm fra headset vandret til saddelpind.


  • #2   10. okt 2013 Jeg er 180 og kører på large ramme (MTB)
    Har sat længere frempind på (100mm.), da jeg følte den var for kort til mig.
    Ellers synes jeg den passer mig ganske fint.

    Kan dog ikke svare på om du vil føle dig hjemme på en Large?


  • #3   11. okt 2013 Bedste er at tage de vigtige mål på dig selv og så tage og tjekke de mål ud fra stelets geometri.

    Folk er så forskellige og det er uanset om man har samme højde, så det med at købe cykel efter ens højde er nok noget af det mest forkerte man kan gøre.

    Tager man en helt gennemsnitlig højde på 184cm så kan der være 5-10cm til forskel på de forskellige krops-dele som har en indflydelse på den størrelse cykel man skal vælge.

    De mål som er vigtige er:

    Skridt-længde, krops-længde og armlængde

    Der er flere mål som har en betydning men de er ikke alt afgørende, skal det være perfekt så få lavet en udmåling hos en der laver bodyfit, de mål jeg skriver er alle mål du kan tage selv og bedst er selvfølgelig at du har en til at hjælpe, det kan godt betale sig at bruge de 10min på de mål og få noget som bare passer bedre og hvor du måske kan slippe for at skifte forskellige dele på cyklen.


  • Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #5   11. okt 2013 Har kørt cannondale str m, kører nu specialized str m. Er 180, skridt 83. Prøv da både en l og en m. Så er du sikker.

  • #6   11. okt 2013 Jeg er 183 og kører på en large, den syntes jeg passer mig rigtig godt

  • #7   11. okt 2013 De 56 cm bliver alt for kort til ham. En large er typisk omkring 590-615 mm i overrøret. Og hvis han er ca 180, ville jeg gætter på han skulle lede efter en overrørslængde på omkring de 580-600 mm

  • #8   11. okt 2013 Jeg takker for svarene..
    Det er rigtigt Carsten det du siger med armlængde osv. det havde jeg slet ikke tænkt på.. Det er jo klart at selvom folk er samme højde så har de ikke lige lange ben og alt sådan..
    Som udgangspunkt kan man vel bedre passe end større ramme, hvis man har længere arme og overkrop ikk??


  • #9   11. okt 2013 Peder

    Det med overrør er korrekt men igen er der stor forskel på længde at overrør på forskellige modeller inden for samme mærke og endnu større forskel mærkerne indbyrdes, sådan noget som vinkler har også en indflydelse, 10-20mm i overrør og en grad eller to gør en stor forskel.

    Hvis du eks siger hvilken model du ser på, hvad din kørestil er så er det man kan begynde at pege ind i den retning du skal/kan gå, i min verden er det bedst at finde en cykel som passer korrekt første gang frem for at skulle til at købe ekstra udstyr for at justere den ind (det kan blive nødvendigt men langt fra sikkert).


  • #10   11. okt 2013 Peder jo stort set, har du lange arme/overkrop iforhold til din højde kan man måske bedere passe en str lidt større og omvendt
    Paradokset er så at hvis man som mig har ret lange ben iforhold til højden (og deraf en kortere overkrop kan man være nødt til alligevel at gå en str op for at få saddelpinden til at passe og ungå en for stor forskel mellem styr/saddel højde
    Men hey ..... Det er nok bare mig der er et freak (189høj - skridtlgd 93 cm)

    Fx havde jeg svært ved at få både en Epic og en scott scale til at passe, en L var for lav og en XL for lang
    Endte op med en Giant Anthem X som passede mig perfekt i str L


  • #11   11. okt 2013 Som Poetsch nævner så er det slet ikke sikkert det mærke man går efter fra start er den som rent faktisk passer.

    Her er de mål man skal bruge illustreret hvis det skal passe korrekt:


    profilbillede
  • #12   11. okt 2013 Kører på en Epic i str M - er 1.80. Vil mene en str L blir for stor, jeg følte mig i hvert fald ikke tilpas på en.

Kommentér på:
Specialized ramme størrelser??

Annonce