4.451 visninger
|
Oprettet:
Setback hvorfor/hvordan? {{forumTopicSubject}}
Jeg har set efterhånden mange cykler med setback på sadelpinden. Jeg syntes personligt det giver noget coolness til en cykel som helhed med setback.
Men jeg tænker at det må have konsekvenser for ex længde på frempinden? eller hvad?
Dem af jer der kører med setback, hvad gør i det for?
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
aug 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 33
Præcis, som når du vælger længden og vinklen på frempinden, størrelsen på stellet, længden på kranksættet/pedalarmene, længden på sadelpinden, bredten af sædet, osv. osv. osv..
jul 2011
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 98 Svar: 261
Eks ville jeg aldrig kunne køre med det på min nuværende, så er jeg sikker på jeg skulle et nr ned..
Jeg mener egentlig bare - hvis jeg gerne vil have det er det så på bekostning? Eller kan man "omkostningsfrit" vælge en ramme og saddelpind med setback uden det er skæv geo?
jan 2012
jan 2012
mar 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Cykler: 12 Emner: 2 Svar: 100
Det kan godt være at der er noget coolness, men for personer som går op i at cyklen er sat op efter rytteren for få optimale betingelser
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
jul 2011
Det er intet på min nuværende
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
Det jeg vil frem til er - hvis du vil have en sadelpind med setback, så køb det. Hvis du vil sidde rigtigt på din cykel, så få lavet et fit - og hvis det kræver en sadelpind med setback, så giver det god mening at købe én.
Hvilken cykel tænker du på, når du siger at den ingen setback har? Begge cykler du har oprettet har en sadelpind med setback...
jul 2011
Jeg skal købe en ny og er nysgerrig på hvad der skyldes folk har setback.
Det har jeg forstået, men spørger til om man bevidst kan købe en cykel, hvor jeg kan købe en pind med setback.
Eller om man blot bruger det fordi rammen ikke passer helt.
Jeg kan så forstå på tidligere indlæg at for optimal pasform kræver det næsten setback, ellers er rammen måske lige stor nok.
Så det er på en ny cykel jeg spørger til hvor jeg ønsker setback.
Jeg skal bare have bekræftet om en cykel med setback er en cykel med optimal pasform. Når det er sagt skal jeg have et bikefit inden køb anyways og mere derfor jeg er nysgerrig på om man bør oplyse jeg ønsker en opsætning med setback eller ej..
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
En måde at tjekke om du har behov for setback er at du sætter dig op på cyklen med cykelsko på, klikker i pedal og køre dine pedalarme i en position der er parallel/vandret med underlaget, når du så sidder i køreposition så skal dit forreste knæ være lige over akslen på pedalen eller få millimeter længere fremme, er knæet længere tilbage så er din saddel i forkert position (noget som ikke påvirkes af om man sætter kortere eller længere frempind på, frempind påvirker kun din overkrop og om du er til oprejst eller mere race position).
Effekt hvis man er for langt tilbage er at dine knæ slides mere, risiko for skade er meget større og sidst yder du mindre effekt i den position.
Setback hvorfor/hvordan?