{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

Fox fit Terralogic 29 100 mm Forgaffel. 2012 årgang. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har lige et bette;-)) spørgsmål omkring min gaffel.

Der er lige lavet lille service på den.
Da jeg skulle indstille (sag) var jeg lidt overrasket over hvor lidt luft der skulle i (Jeg er en lille mand på 93 kg.) men måtte nøjes med 85 psi. (sag =20 mm) fint nok.
Fik justeret rebound middel hurtigt.
Da jeg så skulle justere terralogic ventilen synes jeg ikke at det virkede som før service. D.v.s at når jeg står op og cykler, vipper gaflen op og ned. Kan ikke undgå det selvom ventilen er skruet i det strammeste den kan. Der er 9 trin på den. Og 1 trin 1 er den helt løs.
Har været ved ham som lavede service. Men de siger den er som den skal være.
Kan det være terralogic ventilen som er gået kold.
Synes bare jeg kunne cykle på vejen uden den vandrer op og ned. Der får den jo ikke stød op fra neden af.
Det er ganske frustrerende...

Nogen som har god erfaring med den

Leon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fox fit Terralogic 29 100 mm Forgaffel. 2012 årgang.
  • #1   24. okt 2013 Prøv lige at Hamre forhjulet i jorden så den bliver aktiveret, det er bestemt ikke meningen at gaflen skal bevæge sig når du står op
    gør det fx nogle gange

    - min har også gjort som du skriver, og nogen gange skal man lige minde den om at den er sat i verden for at arbejde



  • #2   24. okt 2013 Hej Christian.
    Det har jeg også prøvet, men der sker intet nyt:-(


  • #3   24. okt 2013 Lad mig lige høre hvad du kommer frem til - kan jo komme til at stå i samme situation

  • #4   24. okt 2013 ps min gaffel har fået stort service herude https://www.facebook.com/BikeToyz?hc_location=stream - prøv at gi ham et ring, og fortæl ham om problemet

  • #5   25. okt 2013 Den ryger forbi fox service center. Så må jeg se hvad de finder ud af.

  • #6   12. nov 2013 Vender lige tilbage med nyt omkring min kære Fox gaffel.
    Den blev sendt til service ved bike toys i Skødstrup. De undersøgte den til bunds og kunne ikke finde nogen fejl på den. Jeg fik besked på at hente den hvor jeg afleverede den i første omgang. De forklarede mig hvad bike toys havde sagt og jeg blev da noget overrasket over de ikke havde fundet nogle fejl på den. Nå men jeg kørte hjem og monterede den. Og kunne straks mærke forskel. Da jeg fik den 1 st gang efter service var der kun 9 trin på den blå justerings-skrue til terralogic ventilen... Nu var der de 15 trin som der skal være på denne gaffel. Måske det bare var den som var monteret forkert ved det lille service jeg fik.
    Om ikke andet så er gaflen perfekt nu.
    Havde en kort snak med en Expert ved Bike toys, om at man bare skal huske at skifte olie i gaflen rettidigt (ca. 50 timers brug i terræn).


  • #7   12. nov 2013 50 timer ?? det er måske lige i den friske ende - vi er jo ikke prof

  • #8   12. nov 2013 Haha, tænkte det samme. Men de mener at ca 50 timer på sporet. Dvs ikke ud af lige. Men det er jo lidt svært at vurdere. Jeg så nogle gaffel ben som ikke var blevet serviceret i tide.. De var godt nok gået kolde. Jeg går besluttet at få lavet stort service ved dem 1 gang om året. Det koster en tus.

Kommentér på:
Fox fit Terralogic 29 100 mm Forgaffel. 2012 årgang.

Annonce