{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.093 visninger | Oprettet:

lugtfri petroleum - på kæde = renser + smørre det? god inputs {{forumTopicSubject}}

hejsa. har et spørgsmål omkring lugtfri petroleum, jeg har snakket lidt med min far frem og tilbage ang lugtfri petroleum, om det renser kæden på den bedste måde og kan se at hvis man køber produktet står der hvis man renser en kæde i produktet skal man smøre kæden efter rensning. Min far har fået afvide af en meeeget klog kemi-mand, at det også smøre ,så kæden ikke pisker overalt med olie og har det bedst i det i den form. - så hvad er jeres erfarringer og hvad mener i ? smørre lugtfri petroleum nok ?

MVH. Morten Lund

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.
  • Handymand tømre til justering af dørpumpe+dør 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lugtfri petroleum - på kæde = renser + smørre det? god inputs
  • #1   8. jan 2014 Jeg har altid tørret kæden af med en klud og smurt den efter rensning med petroleum.

Ved ikke om det smører nok!!

• #3   8. jan 2014 Brug rensebenzin stedet, og så smør bagefter

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #4   8. jan 2014 Petroleum smører ikke ret meget, er lige så ringe som eks. Wd 40
    Men det er fint på en klud til udvendig aftørring.
    Læg ikke kæden ned i petroleum så opløser og fjerne du det smøremiddel som er inde i rullerne.
    Når kæden er ren udvendig smører du med et middel der er beregnet til smøring af kæder.
    Jeg foretrækker tri-flow.

http://www.jnf.dk/product/triflow-smoeremidler/tri---flow-smoeremiddel.aspx

• #5   8. jan 2014 Renser med petroleum i kæderenser, skyller efter med masser af vand, hvis der er petroleum på kæden når du smører så virker kædeolien vidst ikke ordentligt.

• #6   8. jan 2014 Ok , tak for svarene!

Jørn : hvis man ikke må ligge det ned i et bad af petroleum, hvad vil du så selv anbefale at man gør ? For at rense den 100% igennem?

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #7   8. jan 2014 Forhåbentlig er vand,sand og skidt kun udvendig på din kæde. Og så kan du gøre den ren udvendig med klud, tandbørste petroleum og knofedt.
    Er der kommet sand og skidt indvendig i rullerne får du den aldrig rigtig ren igen. Ingen rensemidler kan opløse sand og skubbe det ud af rullerne igen.
    De gode smøremidler er penetrere. Det vil sige at de trænger ind i sprækker og hulrum og fortrænger evt vand som måtte være kommet ind i rullerne.
    Når du har smurt kæden venter du til næste dag, så er der tit kommet et sort lag udvendig på kæden. Det er vand og gammelt smørelse som tri- flow ( eller et andet godt smøremiddel) har skubbet ud af kæden. Det lag tørrer du af med en klud, og så er du klar til at køre

• #9   10. jan 2014 Rens kæden i alm diesel olie...
    Det bruger profferne også.

• #10   12. jan 2014 Rasmus K
    lugtfri petroleum var nok valgt for bl.a. at undgå lugten, Diesel olie lugter en del.

Kommentér på:
lugtfri petroleum - på kæde = renser + smørre det? god inputs

Annonce