2.060 visninger
|
Oprettet:
Spraymaling {{forumTopicSubject}}
Hej Cykelgalleriet
Jeg står og skal til at Spraymale mit fixie projekt, men jeg er i tvivl om hvilket mærke jeg skal bruge, for at få det bedst mulige resultat?
Tak på forhånd
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 798
Dog bliver spraymaling aldrig helt godt, medmindre man har prøvet det en del gange
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Først og fremmest skal emnet være forberedt godt nok. Det gælder alt man maler, da alle fejl og ujævnheder vil træde frem igennem malingen. Ujævnheder skal slibes ned, evt spartles hvis de er rigtig slemme. Til sidst skal du sørge for at affedte emnet inden du maler på det.
Sørg for at stå et sted hvor der er lunt (stuetemperatur helst). Lad være med at stå i en carport hvor vinden blæser ind.
Spraydåserne må gerne have en god temperatur. Lidt over stuetemperatur (25-30 grader) så løber malingen bedre sammen når du sprayer den på. Og lad nu være med at prøve at varme den op i en ovn eller lignende! Lad den stå på en radiator f.eks.
Brug grunder, farve og lak af samme fabrikat. Så er du sikker på at det ikke koger op når det kommer i kontakt med hinanden.
Når du sprayer, så hold dåsen ca. 30cm fra emnet. Brug lange, kontrollerede strøg istedet for bare at spraye i én pærevælling. Start med et tyndt lag, og derefter et dækkende lag. Det kræver lidt øvelse og forsigtighed, for du skal sprøjte tilpas meget maling så du kan se at den ligesom flyder sammen, men ikke så meget at du laver løbere.
Hvis du ikke er vandt til at male, så øv dig lidt inden du går igang med cyklen.
sep 2013
Følger: 1 Cykler: 3 Emner: 11 Svar: 28
dec 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 116
Spraymaling