{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zipp 30
  • #1   21. feb 2014 Ja det er super fede hjul, bruge dem selv som vinter hjul og hvis jeg skal køre i bjerge, det er ikke de letteste.Har kørt på flere hjulsæt fra mavic der var lettere, men Zipp 30 ruller væsentlig bedre og de er super stive det opvejer vægten efter min mening.

  • #2   21. feb 2014 Fedt at høre. smiley Jeg står nemlig og skal købe nyt hjulsæt til den kommende sæson. Jeg har tænkt meget på at købe Zipp 30. Jeg skal bruge det til både træning og motionsløb her i dk. Men kender ikke nogen der har kørt med det endnu.

    Der snakkes meget om aerodynamik på disse hjul. Er det noget du kan mærke?

    Jeg har dog også tænkt på Zipp 101 som Zipp jo stoppede med at producere i november 2013. Her skal Zipp 30 jo overtage kan jeg forstå.


  • #3   21. feb 2014 De fungere rigtigt godt i sidevind, og i forhold til aerodynamik er de også helt ok, på 101 får du til gengæld samme nav som sidder på deres firecrest 2012 carbon hjul, og det ruller bare lidt bedre, uden at have kørt på 101 vil jeg mene at de også er stive, og på aerodynamik tror jeg det er det samme.

  • #4   21. feb 2014 Ja man kan jurstere lejerne på Zipp 101, hvis der er behov for dette. Hvor Zipp 30 der handler det bare om at sætte hjulene på cyklen og så køre deruda. Er det rigtigt forstået? smiley

    Med samme nav som firecrest carbon hjul er Zipp 101 vel på papiret bedre end Zipp 30? Vil jeg da mene. Men det er også en del ekstra penge at bruge hvis jeg vælger Zipp 101 frem for Zipp 30. Og om man kan mærke den store forskel ved jeg ikke.


  • #5   21. feb 2014 Hvis jeg skulle bruge dem som mit hjulsæt nr 1 så ville jeg helt klart gå efter 101 hvis pengepungen kan følge med, men de er lettere og så ruller de bare perfekt, jeg har selv kørt med de nav på 303 Firecrest de sidste 2 år.

  • #6   21. feb 2014 De vil helt klart blive mit hjulsæt nr 1. Også derfor jeg går og overvejer om det skal blive Zipp 30 eller 101. Jeg har råd til 101, og tænker inden de forsvinder helt fra butikkerne så er det med at købe et.

    Jeg kørte selv med Zipp 404 i 2011. Dem jeg køre med nu er Shimano 6700 Ultegra. Men savner sku det samme "rul" som der var da jeg kørte med Zipp 404.



  • #7   27. mar 2014 Så fik jeg taget mig sammen og bestilt nyt hjulsæt.

    Valget blev Zipp 101.

    De skulle komme en af dagene. Glæder mig til at køre første tur på dem.


  • #8   11. apr 2014 Nu har jeg testet hjulene godt og grundigt. Både i blæsevejr, på bakker og flad vej.

    Jeg må sige at de køre sku godt, og jeg er glad for jeg valgte dem.

    De er stive i spurterne. På flad vej ruller de sindsygt godt, både når man sidder i læ men også når man fører. På bakkerne er der også kun positivt at sige om hjulene.

    Så jeg kan kun anbefale Zipp 101 til andre der har haft samme tvivl som jeg.


Kommentér på:
Zipp 30

Annonce