{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.609 visninger | Oprettet:

Kæden kravler opad på kassetten når jeg køre tilbage.. Arrrr.. {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogle der har en ide eller ved hvorfor min kæde vil kravle op af kassetten når jeg køre bagud med pedalerne...? Jeg køre mbt 2x10 xt og det sker når jeg køre i 10 og køre lidt bagud vil den op i 9 total belastende..
Hjælp søges smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæden kravler opad på kassetten når jeg køre tilbage.. Arrrr..
  • #2   23. feb 2014 Hvor slidt er din kæde og kassette?

  • Anders W
    Anders W Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 44
    #3   23. feb 2014 En smule skævt drop eller en my overspændt kabel.

  • #5   23. feb 2014 ^^^
    Kædelinjen ?

    Alle mine cykler har kunne træde baglæns uanset hvilket gear den har været i ?


  • #6   23. feb 2014 Det har kørt ca400 km og det virker også tosset og træde baglens men når dyret hænger på krogene der hjemme og bliver smurt og pudset og jeg ruller bag ud er det møj belastende der begynder og kravle op ad.. Fatter det ikk lige..
    Det køre godt nok i skoven men syntes det virker forkert..


  • #7   24. feb 2014 Det er meget normalt at kæden kravler op eller ned når man køre baglens...

  • #8   24. feb 2014 Det er sgu da ikke normalt.. Det er da pisse irreterende... Det skal den ikke gøre... Jeg ville forsøge at justere lidt på det, og hvis det ikke virker, og jeg ikke vidste mere selv = afsted til mekaniker

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #9   24. feb 2014 Du kan ikke justere dig ud af det, og det kan din mekanikker heller ikke.
    Moderne kæder og tandhjul, er lavet så kæden nemt hopper over på næste tandhjul.
    Det er for at sikre et let og hurtigt gearskift.
    Når du kører fremad sørger bagskifteren for at holde kæden på det rigtige tandhjul, men når du træder baglæns, er der intet til at styre kæden, og den vil derfor hoppe ned på det tandhjul, hvor kæde linien er mest lige.
    Når du har cyklen hængende hjemme i værkstedet, skifter du derfor til et af de midterste gear på cassetten, så kan du køre pedalerne både frem og tilbage, uden problemer, når du renser og smører kæde.


  • #12   24. feb 2014 Jeg har sgu aldig haft en cykel hvor man ikke kunne køre baglæns i alle gearne, medmindre det var fordi skifteren ikke "kom helt ud". Min cykel skal man i hvert fald kunne køre baglæns på.

  • #13   24. feb 2014 Hvis du køre lille klinge foran, og bag på kan det give problemer. da du så får en meget skæv kædelinje. Men stor klinge foran, så skal den da kunne blive nede på 10'eren bag på.
    Selv har jeg aldrig haft problemer med dette. Har kørt 3x10, 2x10 og 1x10 og alle cykler kan køre bagud uden problemer.

    Kan du ikke tage et billede oppe fra, af kædenlinjen? Så vi kan se hvordan den løber,når du har problemet.


  • #14   24. feb 2014 Jo da kan jeg godt prøve og skyde et par billeder. Den gør det bare i høj og lav klinge, men det giver god mening med der ikke er styr på kæden oven på samt kædelinien ikk er lige.. Var bare bange for cyklen var blevet syg.. smiley
    Kan jo også bare smøre kæde med lige linie, men har den så ikk bedst af at komme på lille tandhjul bagefter så kablet er slapt..?


Kommentér på:
Kæden kravler opad på kassetten når jeg køre tilbage.. Arrrr..

Annonce