{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.153 visninger | Oprettet:

Kædelængde efter skift af kassette {{forumTopicSubject}}

Min tidligere kassette var en 14-25, hvilket jeg ikke syntes var optimalt. Jeg har derfor skiftet til en 11-25 og samtidig skiftede jeg kæde. Jeg bibeholdt den samme kædelængde, da de største tandhjul var samme størrelse.

Jeg har nu nogle mindre problemer omkring skiftene på de 4 mindste tandhjul. De skifter ok, men ikke så nemt som tidligere. Det skal sige at jeg har Shimano Ultegra Di2 gear, som altid har kørt perfekt.

Jeg er nu kommet i tvivl om jeg har den rette kædelængde. Kan problemet med gearskiftet skyldtes, at kæden skulle være kortere og i så fald hvor meget vil i tro? Eller er der andet jeg gør forkert?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kædelængde efter skift af kassette
  • #2   9. mar 2014 Der findes jo flere metoder til at måle kædelængden. Jeg har tidligere brugt "large-large" metoden, hvilket virkede fint med den gamle 14-25 kassette. Syntes dog ikke det virker optimalt og tænkte derfor at kæde var et led eller to for lang nu, hvor jeg har skiftet til 11-25 kassetten.

    Begrundelsen er at skiftet stadig kører perfekt på de 5-6 største tandhjul på kassetten, men problemet er på de 4 små.


  • #3   9. mar 2014 Lidt inspiration smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=SBBPnOFgCRI


  • #5   9. mar 2014 Jeg kører også Ultegra DI2.
    Når først du har styr på kædelængden, kan du jo justere din bagskifter elektronisk med Junkboxen.

    Jeg har monteret min kæde efter stor foran + lille bagpå = nu skal pulley hjulene stå 100% lodret ned, så har du rigtig længde på kæden.

    Kunne det tænkes at setup'et for de 2 kranse du taler om, er forskelligt.
    Var der en lille skive under den første? så skal den også på ved den nye.
    Er de begge af samme model/kvalitet?

    Lad os høre hvad du finder ud af smiley


  • #6   9. mar 2014 #5 Jeg har ikke bemærket nogen skive på den gamle kassette. Jeg har skiftet fra Ultegra kassette og kæde til Sram XG 1090 kassette og Sram PC 1091R kæde. Dette setup burde jo være langt bedre end det tidligere.

    Jeg har nu justeret gearene en anelse samt renset den nye kæde. Dette har faktisk gjort en stor forskel. Jeg tror nu at "problemet" er løst.

    Tak for jeres input smiley


  • #7   9. mar 2014 Du skriver:
    Dette setup burde jo være langt bedre end det tidligere.

    Jeg skriver:
    Er jeg ikke så sikker på .....
    hos mig fungerer Ultegra krans og Sram kæde langt bedre end Sram krans og Sram kæde.
    Jeg tror Ultegra 6700 krans giver bedre skift i DI2 setup end Sram.


  • #8   9. mar 2014 #7 hvad er årsagen til at Sram kransen ikke er optimal i Ultegra Di2 setup? Er afstanden mellem de forskellige "tandhjul" ikke den samme?

    Jeg må nok hellere afprøve dette med Ultegra kassetten og Sram kæden.

    Er der nogen der har erfaringer med Sram kassetter sammen med Ultegra Di2?


  • #9   13. mar 2014 Jeg har nu skiftet til en Ultegra 6700 (12-25) kassette. Gearskiftet kører super godt nu og det har løst mine problemer. Så jeg kan IKKE anbefale brugen af Sram kassetter sammen med Di2 setup.

Kommentér på:
Kædelængde efter skift af kassette

Annonce