{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Martin P
Martin P
Tilmeldt:
25. mar 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Vedligeholde kasetten {{forumTopicSubject}}

Hej

Har lige købt mig en let brugt cykel
Sælger har dog ikke været for god til at smørre, eller har smurt med wd40. Resultatet er i hvert fald at kassetten har rust ( http://up-it.dk/uploads/140325/htt-IMG_20140325_084249.jpg )

Har vasket den ned med varmt sæbe vandt og tørret af med klud imellem tandhjulene, men er der mere jeg kan gøre før jeg smørrer?
I må gerne anbefale en olie jeg kan købe i en ikke special butik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedligeholde kasetten
  • #1   25. mar 2014 Der skal ikke nogen form for smørelse på kassetten.
    kun på kæden og kun indv. På kæden.
    tag ned til den lokale cykelmekker og køb en våd olie og følg hans anbefalinger.


  • #2   25. mar 2014 Som Bjarke siger, ingen smørrelse på kassette og klinger, det tiltrækker bare skidt og forøger slidet.
    Når du har renset kæden helt, så drypper du en cykelkædeolie på rullerne, lader det sidde lidt tid og tørrer derefter alt der ikke er trukket ind i kæden af med en tør, ren klud.


  • #3   25. mar 2014 For at vaske kasetten så prøv at tage den af og hæld lugt fri lampeoile op i en skål/bøtte og lad den ligge der 24 timer. og skub der efter med en opvaske børste på kasetten med lugtfri lampeoile smiley

  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #5   25. mar 2014 Nu er det min første cykel med udvendige gear. Er der noget specielt jeg skal passe på når jeg skiller det hele af ved baghjulet?
    Når I siger der ikke skal smørelse på kasetten er det så fordi smørelsen på kæden er nok, for ellers ruster den vel bare mere !?!?


  • #6   25. mar 2014 Du får intet ud af at smøre kasetten andet end skidt smiley sørg for at smøre kæden, lad det side 24 timer og tør den af med en klud smiley Klinger og kasetten er ikke nødvendigt at smøre da det ikke er dele der bevæges smiley

  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #8   25. mar 2014 Jeg bukker og nejer for rådene smiley

    En anden ting. Sådan noget som en kædevasker
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=10829537772&n=-1351314178&pn=-878975908
    Hvad siger for og imod, og hvad bruger I til at rense med?


  • #9   26. mar 2014 Købte en kæderenser, brugte den en håndfuld gange og nu ligger den bagerst i skabet og skammer sig - synes jeg opnåede et bedre resultat med håndkraft, en gammel tandbørste og klude.
    Til vask fungerer helt alm. lampeolie eller lugtfri petroleum lige så godt som dyrere kæderens smiley


Kommentér på:
Vedligeholde kasetten

Annonce