{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.866 visninger | Oprettet:

Problem med Sram gear {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har et mindre problem ved bagskifteren.
Hvis jeg kører på den mindste klinge og de 2-3 mindste tandhjul på kasetten, så rammer kæden sig selv som det kan ses på billedet. Kan jeg rette det på nogen måde, eller er der ikke andet for at skifte til næste klinge?
Mit problem med det er at jeg skal ligge og skifte op og ned i klinge når jeg kører spor.
Det er Sram x5.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med Sram gear
  • #1   14. apr 2014 Din kæde er for lang, der skal nok et eller to led af smiley

  • #2   14. apr 2014 Har du målt hvor meget den har strukket sig?
    Den er ganske rigtigt for lang - spørgsmålet er om det er pga slid eller pga forkert montering...


  • #3   14. apr 2014 Ikke forkert montering, men forkert brug af gear (IGEN).

    Mindste klinger "kassette" skal ikke bruges med mindste "træk" klinge, samme gælder for største klinger "kassette" og største "træk" klinge.

    Kædens forløb er alt for "skæv/skrå" og klinger/kæde slides unødvendigt.


  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #4   15. apr 2014 #3 det med kædelinie er da uden betydning i dette spørgsmål, bagslifteren må da aldrig kunne sidde sådan derfor er kæden for lang og skal kortes af smiley

  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #5   15. apr 2014 Men Lars N, det er jo fuldstændig rigtigt at du bruger dine gear forkert, du kan sagtens finde et gear der matcher dette ved at skifte til midterste klinge foran og skifte op på cassetten bagpå smiley

  • #6   17. apr 2014 Okay smiley men kan i så svare mig på dette:
    Hvis jeg har cyklen oppe på stativ og jeg skifter mellem alle gear på alle 3 klinger, så skifter de lynhurtigt uden bøvl.
    Når jeg kører på den, så er det tit at den ikke skifter op/ned før jeg trykker en gang skifter en gang mere, og så skifter den jo så to gear. Eller også er den bare meget længe før den skifter.


  • #7   17. apr 2014 Kablet hænger så nyt gearkabel . Man ka nogle gange nøjes med at skifte wiren og smøre ydrekablerne men hvis det bare ska spille så er det nyt komplet kabel smiley

Kommentér på:
Problem med Sram gear

Annonce