{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.440 visninger | Oprettet:

Knækket Geardrop. {{forumTopicSubject}}

Hej cg
Mit geardrop knækkede på en tur fra kbh- skodsborg-kbh, da det knækkede rev kæden bagskifteren ind i hjulet, som så blokkerede.

Men da min cykel kun er 2mdr gammel er det så ikke en garanti sag?

Designcykler siger at det er min forsikring der skal betale.

Bagskifter, eger, bag-stellet og forskifteren blev godt krøllet/ ridset, så det bliver nok rimeligt dyrt.

Hvad mener i? Garanti eller forsikring?

Har søgt og læst de andre emner omkring knækket geardrop igennem, som kun henviser til hvor man kan få nyt geardrop, tror i mit tilfælde at jeg skal have en ny cykel.

Mvh Tonny Henriksen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knækket Geardrop.
  • #1   28. apr 2014 Anyone?

  • #2   28. apr 2014 Nej det er ikke en garanti sag.

  • #3   28. apr 2014 Hvordan skete det kørte du ind i noget eller røg fer en gren ind i det

  • #4   28. apr 2014 Ville overhale en anden rytter, hvor det så bare siger gronk. Og da jeg kikker ned sidder min ultegra 6870 bagskifter inde i hjulet.

  • #5   28. apr 2014 Forkert optimering.
    Bagskifteren har været justeret forkert og har fået fat i hjulet/eger.

    Altså hvis du var i inderste gearhjul bagest??

    Ellers tror jeg ikke garantien dækker. smiley
    Er det en Trek cykel?
    Skriv til Trek Danmark og spørg
    http://www.trekbikes.com/dk/da/support/warranty/


  • #6   28. apr 2014 Kører stort set aldrig på den inderste. starter altid ud i 2-3 gear.
    Ja det er en trek.
    Nu har gf forsikring fået sagen. Så kommer der nok en taksator på.

    Vildt hvis et knækket geardrop kan totalskade en cykel..!?


  • #7   4. jul 2014 Ifølge designcykler dækkede trek, et nyt geardrop ifølge garantien! Men jeg skulle selv dække ny bagskifter,kabler og arbejdsløn til udskiftning/hjulopret! Ret uretfærdigt når jeg står tilbage med en trek med mange lak skader, som jeg nærmest ikke er glad for mere!

    Nu har jeg endelig snakkket med trek danmark! Og de mener at et geardrop knækker bare ikke!

    Og jeg er 100% på at der ikke var noget galt med optimeringen.
    Så fremover så undgår jeg trekbikes bygget i taiwan!


  • #8   4. jul 2014 Altså, nu står østen for 99% af alle cykler i verden. Så prøve at undgå en cykel derfra er nok svært.

    Hvis du var så sikker på der var noget galt med optimeringen(og hvad dækker det over?) Hvorfor kørte du så på den??


  • #9   4. jul 2014 Jeg skrev at jeg var 100% på at der ikke var noget galt med den justering/optimering! Havde jo kørt 184km på den, før geardroppet bare knækker og flyver ind i hjulet!

    Nu håber jeg at trek danmark hjælper mig, ellers er jeg færdig med trek! Min cykel kostede kun 24.000. og jeg giver ikke 60.000 for en trek bygget i usa!
    Specialized laver vist alle deres cykler i tyskland, hvis jeg ikke tager fejl!!! Der kan man vel forvente bedre samlekvalitet?


  • #10   4. jul 2014 Du tager fejl smiley

    når der står made ind USA/danmark m.m betyder ikke nødvendigvis at rammen er lavet i USA/danmark. Men at x% af cyklen er lavet/samlet i det land.

    Så hvis Trek modtager en ramme får den malet sat dele på m.m så kan de skrive made in us.

    Specialized får også lavet cykler i østen.


  • #11   4. jul 2014 Det skrev du da også, jeg læste for hurtigt.

    Jeg vil desværre stadigvæk påstå at du har været RØV uheldig at det er sket.

    Har selv prøvet at min bagskifter blevet kørt med rundt af baghjulet flået fra hinanden. Det var en ramme med fast gear drop.

    Der havde den kørt perfekt men blev trukket med rundt af en eg.


  • #12   4. aug 2014 Det har ikke en pind at gøre med samle kvaliteten i Taiwan. Design cykler gør forhåbentlig deres cykler klar når de får dem ind af døren. Gear er aldrig justeret korrekt fra fabrikken. Det butikkens ansvar at samle og gør dem køreklar til at salg.

  • #13   4. aug 2014 Vil nu ikke give Trek skylden, så der er ingen grund til at være sur på Trek.
    Hvis der ikke står Made in Taiwan eller et at andet land i østen, så står der højst sandsynlig at cyklen er samlet i tyskland, Holland eller hvor det nu måtte være. Lige så snart en eller flere dele er lavet i østen, så skal det står derpå.
    Oakley er fx også nød til at skrive Made in China på deres briller selvom det måske kun er næsepuden der er lavet i Kina.


Kommentér på:
Knækket Geardrop.

Annonce