{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

KONVATERING? GEAR TIL FIXIE {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde !:)
Ligger inde med en avenue airbase som jeg vil lave totalt om ...
Ligenu har den 9 udvendige gear.. Er det muligt at med en ny crank og ny bagfæl ( aero spoke ) kan "KONVATER" cyklen til en fixie bike ???

Evt hvis andre har tips/tricks så kom endelig med dem ??

Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KONVATERING? GEAR TIL FIXIE
  • #1   15. maj 2014 Når man konverterer en almindelig cykel til fixie, er der 2 ting man skal være særligt opmærksom på.
    Man skal have mulighed for at stramme kæden op, og derfor er det mest optimalt at bruge et banestel, da dropouts'ene er bagudvendt. Det vil sige at hjulet trækkes bagud, for at stramme kæden op. Nogle citybikes har et aflangt dropout, hvor du også kan stramme kæden ved at trække hjulet bagud. De fleste racere og sikkert også din Avenue har et geardrop, hvor bagskifteren skrues fast og ingen mulighed for at stramme kæden med hjulet. Man kan dog købe kædestrammere, som erstatter bagskifteren og holder kæden stram.
    Man skal også være opmærksom på bredden af baggaffel/bagnav. Stortset alle fixiehjul har en navbredde på 120mm, hvor din Avenue kører med 130mm. Dvs at din baggaffel er for bred. Man kan købe konverteringskit til singlespeed, hvor du erstatter kassetten med ét tandhjul og nogle afstandsbøsninger. Jeg ved dog ikke om man kan få rigtige fixiehjul, altså med fast gear, til din bredde?

    Du kan se min Avenue Pista, den har de bagudvendte dropouts og har flipflop-baghjul, som kan vendes efter hvad man vil køre med. Singlespeed eller fixie. Det er med 130mm nav.


  • #2   15. maj 2014 lækkert! kiggede lige på din! den er fed!

    har du nogle ide om hvem der kan klare arbejdet? evt links ?


  • tebrev
    tebrev Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #3   15. maj 2014 Cykel Thomas på Frankrigsgade kan...

    Du kan jo også selv forsøge?


  • #4   15. maj 2014 har ikke fingerne til at rode med sådan noget teknik xD!

Kommentér på:
KONVATERING? GEAR TIL FIXIE

Annonce