{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.715 visninger | Oprettet:

Avid skivebremser hyler konstant {{forumTopicSubject}}

Hej,

Forleden dag begyndte min forbremse på min Radon mtb at hyle. Det skete umiddelbart efter jeg tog et hop på cyklen ude i skoven. Den hyler konstant, også selvom jeg ikke bremser. Men holder jeg bremsegrebet nogle milimeter ind, så holder den op. Hjulet kan dog stadig rulle rundt frit, udne jeg mærker modstand fra bremsen.

Jeg har forsøgt at løsne boltene, holde bremsegrebet inde og stramme dem igen uden held. Jeg har også forsøgt at justere dem manuelt. Det har hjulpet lidt, men den hyler stadig.

Webike anbefalede mig ikke at købe Swissstops disc brake silencer. Har i nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avid skivebremser hyler konstant
  • #1   3. jun 2014 Det lyder som om dine stempler i dine bremser ikke trækker sig korrekt tilbage, hvorved bremserne støder mod skiven ? .
    Dog kan du starte med at afmontere din skive og klodser og slibe dem med en omgang fint sandpapir, mod en plan flade selvfølgelig.
    Inden montering igen bør du affedte dem med celluose fortynder eller bremserens.

    PS. Undgå fedtfingre på skive / klodser efter ovenstående


  • #2   3. jun 2014 Nej, du skal ikke begynde at slibe dine skiver og det hjælper ikke så meget at slibe klodserne.

    Som udgangspunkt bør klodserne ikke køre på skiven, når du ikke trykker på bremsen. Hvis det er tilfældet, kan det skyldes at stemplerne ikke bliver trukket tilstrækkeligt tilbage.

    Hyler bremserne når de bliver brugt, kan det afhjælpes ved at varme klodserne op, enten ved seriøse nedbremsninger eller give dem en tur med en ukrudtsbrænder. De er lavet til at kunne tåle en del varme, men de skal ikke være rød glødende.


  • #4   3. jun 2014 Martin C:

    Der er 2 mulige løsninger lige oven over dit indlæg!
    Forsøge med slibning eller varme for at fjerne evt. snavs på bremseklodserne.

    Ellers er der vel kun tilbage at prøve med et andet mærke bremseklodser.

    PS. der er ret mange bremser som hyler lidt ekstra i vådt føre!


  • #6   3. jun 2014 Okay, nu bliver jeg lidt forvirret for #1 foreslår slibning hvilket jeg også selv havde læst et andet sted, mens #2 siger jeg ikk skal slibe? Men ja det virker til stemplerne ikk trækker sig ordentligt tilbage, og eftersom det skete lige efter et hop, undrrbygger det vel egentlig kun den teori. Kan man gøre noget for at rette det, eller er det bare frem med sandpapir?

  • #7   4. jun 2014 Du kan sagtens benytte dig af fint sandpapir!! korn 200-300 burde kunne gøre det.
    Det er korret at der ryger lidt bremsebelægning, men det er småting!

    Med henblik på stemplerne, så kan de "motioneres". Nemmest at smide en video frem for at forklare. Håber du kan engelsk smiley

    Fra omkring 1:00 minut inde
    http://www.youtube.com/watch?v=AgI9K7-dGS0

    Pas på med ikke at få stemplerne for langt ud, da der så vil rende olie ud og et bleed af bremserne er nødvendigt!

    Når jeg udfører proceduren med at motionere stemplerne, gør jeg først som i videoen, for til sidst at sprøjte LIDT WD-40 på stemplerne og så motionere stemplerne igen og tørrer alt overkydende af.


  • #8   4. jun 2014 Okay, mange tak for svar! Det må jeg hjem og forsøge mig med smiley

Kommentér på:
Avid skivebremser hyler konstant

Annonce