{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Ombygning af reba RLT 2013 fra 100 til 120 {{forumTopicSubject}}

Som emnet så flot beskriver er det muligt. Er klar over at der skal skiftes komponenter og at det ikke bare er at rive en spacer ud som det har været på nogle modeller. Grunden til at jeg spørger er at jeg kom til at kigge i service manualen til den:
https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000004216_rev_a_2013_reba_service_manual.pdf

Top på side 10 står der at det kan skiftes ud og har fundet de reservedele der bliver beskrevet til en 550 kr hvilket ikke er alverden.
Gaflen står alligevel og skal have et service og jeg overvejer kraftigt at investere i et full suspension stel der kan tåle de 120 mm.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ombygning af reba RLT 2013 fra 100 til 120
  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 55
    #1   12. jul 2014 Jeg havde det samme i tankerne en periode, den lokale mekker sagde at det ikkr var sikkert benene var lange nok, men efter hvad jeg læste mig frem til så skulle det bare være at skifte til en 120mm fjeder. Jeg prøver nok en dag når min skal have service.

• #2   12. jul 2014 Mine gaffelben har markeringer til 120 mm på ligesom de har 80. Når jeg kigger i reservedels listen er der ikke mange forskellige ben at imellem. Mener der er 2 slags eller noget i den stil.

• Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 55
    #3   13. jul 2014 Hvis du har markeringerne så ville jeg sige gi den gas! Og meld tilbage hvordan det gik:)

• #4   8. sep 2014 Så er skidtet monteret uden problemer. Afprøvning dog kun foregået ved at trykke den i bund og lave lidt bunny hops men umiddelbart ingen fejl at spotte, så dem der har lyst til 20 mm mere vandring på deres reba eller bluto gaffel skal bare gå i krig. Umiddelbart skulle den vist endda også passe til SID gaflen.

Kommentér på:
Ombygning af reba RLT 2013 fra 100 til 120

Annonce