{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.065 visninger | Oprettet:

Forbremse "hænger" {{forumTopicSubject}}

Håber at få et tip eller to inden jeg skal cykle hjem fra kontoret idag smiley

Havde min cykel med i en bil igår, tog forhjulet af, så den kunne være bagi.

På med hjulet her til morgen og afsted til kontoret. Men desværre slæber skiven mod min bremse. Jeg stopper 3-4 gange for at tage hulet af og på, spænde det hårdt og mildt osv osv. Men den slæber stadig.

Det er en 12 kilometers tur, og jeg havde en temmelig varm skive da jeg nåede frem...

Jeg sætter selvf. pris på den ekstra træning smiley - men er det nogen der kan fortælle mig, hvad der kan være sket, og hvordan jeg fikser det?

På forhånd mange tak!

Cyklen er min gamle cube med Hydrauliske bremser + skiver - Hayes Stroker Ryde

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbremse "hænger"
  • #1   31. jul 2014 skub klodserne fra hinanden, du har sikkert ramt bremse håndtaget, hvis det er sket lige efter du havde den med i en bil smiley

• #2   31. jul 2014 Og du er 100% sikker på, at du får QR'en helt op i drop'et?
    Ingen grund til at spænde den hårdere end du plejer, bare sikre dig, at den sidder helt i bunden af droppet.
    Hvis den gør det, så kan det være den ikke gjorde det før.
    I så fald kan du prøve at kalibrere kaliberen, løsn de to bolte der sidder på kaliberen en smule, spin hjulet, bloker og hold bremsen, spænd boltene.

• #3   31. jul 2014 Atterman: det skete lige efter bilen. Og jeg kan meget vel have pumpet bremsen ved et uheld da jeg lagde cyklen ind smiley Men jeg kan fint få skiven mellem klodserne, så burde de ikke komme på plads når jeg kører og bremser helt almindeligt...?

Magnus: Jeg vil lige tjekke igen, men jeg vendte cyklen rundt for at se ordentlig efter, så jeg er næsten 99% sikker smiley - jeg har haft det forhjul af og på mange gange, uden problemer, så jeg tror bremsen burde være indstillet rigtigt... Men hvis jeg kan finde en umbraco-nøgle her på kontoret, så kan jeg prøve det du skriver... havde bare håbet på et lidt lettere fix smiley

• #4   31. jul 2014 Mit fix tager 3 minutter, ved ikke helt hvor hurtigt et fix du havde regnet med? smiley

• #5   31. jul 2014 Nej, det er rigtigt smiley :-) - det er sgu hurtigt nok til mig - jeg har bare ikke lige værktøjet til det her på stedet - det må kunne skaffes...

• #6   31. jul 2014 Atterman: du havde helt ret - de skulle bare skubbes fra hinanden, så spiller den perfekt igen... smiley :-) smiley

Jeg fandt ellers dette værktøj (link fjernet) - ville prøve Magnus' råd - og har kontor lige ved siden af WeBike.

Smuttede lige derover for 5 minutter siden. De ville gerne sælge mig toolet, men mente ikke jeg kunne justere mig ud af det. Så de tog cyklen på en holder, skubbede klodserne fra hinanden, justerede også lige bremsen og så kunne jeg ellers køre derfra igen - kvit og frit. Meget flinke folk fra WeBike smiley

Kommentér på:
Forbremse "hænger"

Annonce