{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.195 visninger | Oprettet:

Kæde hopper af pullyhjul {{forumTopicSubject}}

Hej CG.

Jeg har et problem med at nogle gange når jeg cykler på min MTB, hopper min kæde af det nederste pullyhjul. så kæden nu sidder mellem pullyhjulet og den arme der holder hjulet. det skal lige siges at det er på udvendig side så ud mod den faste arm af de to (altså væk fra hjulet).

Jeg har tjekket pullyhjul, de ser ikke slidte ud. det skal dog siges at det er KCNC 13 tands (hvor normal det er 11 tands.) er det noget andre har oplevet før?
Nogle der har en løsning på hvorfor dette opstår?

Det er en Sram XO hvis det kan hjælpe nogle med at identificer problemet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• ph loftlampe virker ikke 550 kr.
  • Servicering af Husqvarna R216 M/94C 1.130 kr.
  • Instalation of skirting board(fodpanel) in one room 1.800 kr.
  • Beskåret æbletræ 1.500 kr.
  • Montering 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæde hopper af pullyhjul
  • #2   18. aug 2014 Det var i første omgang for at prøve det. Men ved nærmer eftertanke. Så gør det at pullyhjulet drejer ca 18% mindre rundt pga de to ekstra tænder. Så lejerne i dem rent faktisk holder længere tid. Og der med også mindsker slider på selve tænderne på pullyhjulet. Så alt i alt holder de meget længere end 11 tands. smiley

• #3   18. aug 2014 Men den er jo ikke just lavet til 13 tands hjul. Har du fået et nyt Cage til den også?

• #4   18. aug 2014 Og så fungerer de langt bedre kan vi høre smiley
    Er "pakningerne" på pulleyhjulet bredere end de tidligere?
    Her mener jeg hele bredden af pulley, så der er kommet større afstand mellem din cage på bagskifteren?

• #5   18. aug 2014 Der er tydelig nogle ting jeg ikke har tænkt over. Har dig kørt med KCNC pullyhjul i stort set alt den tid jeg har cyklet, både på racer og MTB, og aldrig haft problemer. Men kan godt være jeg skulle prøve at skifte tilbage til standard pullyhjul. Jeg syntes dig at de hurtig bliver slidt og derfor jeg skiftede til aluminium pullyhjul.

• #6   18. aug 2014 KCNC laver vel også 11 tands pulley hjul? Mine 11 tand pulley hjul er da forresten også i alu så det er da til at finde frem for de std plastic.

• dan s
    dan s Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 89
    #7   18. aug 2014 Det ka os være dit geardrop der er skævt så bagskifteren er drejet og derfor kæden ryger af dine pulleyhjul i yderpositionerne ??

• #8   18. aug 2014 Jeg vil osse sige geardrop eller bagskifter skævert.

• #9   18. aug 2014 det er mere når jeg bare har kørt i u jævnt terren. og ikke nødvendigvis har brugt pedalerne til at træde med. altså ned af et single-track.

• #10   19. aug 2014 13 tands pully i en bagskifter hvor cage ikke er ændret fra 11 til 13 tænder. For mig virker det ret åbenlyst.

• #11   19. aug 2014 Måske ret åbenlyst. Så meget er jeg ikke inde i cykel sagerne. I dag hoppede den dog ikke af. Og den er først begyndt at gøre det efter ca 1500-1800km. Nu har jeg fået købt originale pully hjul så nu prøver jeg med dem næste gang, for at se om det gør en forskel. Ellers må det være gear droppet.

Kommentér på:
Kæde hopper af pullyhjul

Annonce