{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.936 visninger | Oprettet:

Gearing - mangler fart {{forumTopicSubject}}

Jeg har en compact 50/34 (Shimano R565, 110mm(?)) og en 11/28 kassette men synes at jeg mangler lidt speed på flad vej (barsler lidt med en halv jernmand). Jeg kører kun her hjemme i DK, så har ikke meget brug for de helt lave gear. Hvilken gearing vil passe til mit behov? Håber på jeres input smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearing - mangler fart
  • #1   6. dec 2014 53/39 kranksæt en 11-23 kassette hvis der ikke er mange bakker smiley

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #2   6. dec 2014 Du bliver nok skuffet, hvis du regner med at kunne øge din gns. Hastighed med en ny cassette.
    Men attermann har ret, i det flade Danmark er en 11-23 cassette mest egnet

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 17
    #3   6. dec 2014 Efterspørger du en højere topfart? Eller blot et tungere tråd?
    At skifte fra 11-28 til 11-23 vil jo ikke imødekomme højere fart - blot give nogle flere mellemliggede tunge gear.
    Du skal du ud i et double kranksæt med en 53 klinge for forøge din topfart.

• #4   6. dec 2014 Jeg synes at min cad (100+ish) er alt for høj og at jeg ikke kan holde denne i lang tid, da den ikke ligger til mig. Arbejder meget bedre ved en 75-90rpm. Mit eget bud var større krank foran, da der jo ikke er noget der hedder "10" bagpå, men jeg er i tvivl om de alternativer der er. Jeg er helt enig i at en 11-23 blot giver en tættere gearrække.

• #5   6. dec 2014 Nu var 11-23 kassetten for at give et lille spring imellem gearne, og de hopla som er i en 11-28

• #7   7. dec 2014 Personlig erfaring er at 11'eren bagpå kan være lidt for lille i forhold til kæden.
    Det har føltes som omselve gearet (ikke den øgede kraft der skal til) er ringere end andre. Det kan sagtens være indbildning.

Kan tilslutte mig det med større klinger foran, evt. med power meter hvis du vil bekræfte det med du giver bedre gas ved lavere cad.

• #8   8. dec 2014 Med 100 kadence og 50-11 køre du 57 kmt, så hvis du syntes du mangler speed er du vist klar til landsholdet smiley

Men DK og en 1/2 tri uden alt for mange bakker, så skal du nok satse på 39/53 eller 36/52 og en 11-23 eller 11-25..

• #9   8. dec 2014 Pedalsarmlængden vil i højere grad påvirke din kadence end gearing. F.eks kører du med en kort pedalarm vil du være mere tilbøjelig til at køre med høj kadence.

Kort er i dette tilfælde 172.5 eller derunder

• Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 29
    #10   10. dec 2014 Tri ryttere kører vel også ofte med relativt kortere pedalarme for få en bedre aerodynamisk position (som i 175 istedet for 180 - ikke de store ændringer) - men pedalarmslængde er også meget religion. Men prøv at enten få målt din effekt ved forskellige pedalarmslængder/kadence etc eller køb en effektmåler til cyklen. Er man ikke opvokset i cykelsporten kan det være godt at få sat nogle tal på og ikke kun fornemmelser ...

• #12   10. dec 2014 simon, de skulle ellers være begyndt at gå længere ned i pedal arms længde, det er da vidst den nye trend smiley

• gianluca R
    gianluca R Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Svar: 5
    #14   10. dec 2014 God aften til alle. hastighed, du skal gøre for at tvinge 53/12, men også hjulene er vigtige for at øge hastigheden og holde op for hastigheden i længere tid med en mindre indsats. Min Jeg foreslår disse (link fjernet)

• #15   10. dec 2014 Atterman har ret. Netop fordi højere kadence lettere opnås med kortere pedalarm.

Iøvrigt... Er der nogen der kender eller har link til en god test af optimal kadence ?

Kommentér på:
Gearing - mangler fart

Annonce