{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

hjælp til forskifter {{forumTopicSubject}}

hej

jeg har et nogle problemer med min nye cykel's forskifter

der er flere ting galt tror jeg

1) den vil ikke skifte op ved forskifteren hvis ikke kæden køre på nogle bestemte tandhjul bagpå

2) skulle man ikke kunne køre i lige den gearkombination man ville uden kæden køre på forskifteren?

3) når jeg skifter ned med forskifteren skifter dem fra det største tandhjul tel det mindste den kan ikke stoppe på midten hvad kan det skyldes?

takker på forhånd

ps jeg er ved og oprette cyklen så der kommer billeder inden længe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til forskifter
  • #1   27. dec 2007 når ja det er en sportscykel altså en racer med flatbar styr

  • #2   28. dec 2007 ja det er nok det beste markus T

    eller så skal du til at skrue på de 2 skruer som sidder på forskiftern men det kan da også lade sig gøre men det kan godt tage lang tid.


  • #3   28. dec 2007 det lyder i mine ører som om at forskifteren ikke står i den rigtige vinkel på kæde.

    er det en forskifter med ring/spændebånd ?

    hvis ja.. kan den have drejet sig en smule og fået forskifteren til at skabe sig.prøv løsne spændebåndet, og juster den igen ved at forskifteren står paralet på klingerne på kranksættet.

    hvis nej.. prøv at afmontere selve forskifteren, og monter den igen sørg for at forskifteren står paralet på klingerne på kranksættet.


  • #4   28. dec 2007 jeg har prøvet og justere de små skruer men jeg kan ikke få det til og køre som det skal..

    da jeg så i går låste cyklen viste det sig så at det ikke e de rigtige nøgler forhandleren har givet mig så nu falder der brænde ned fra den høje hylde når han kommer og henter cyklen igen for og rette fejlene


Kommentér på:
hjælp til forskifter

Annonce