{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forgaffel
  • simon ø
    simon ø Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 42
    #1   28. jan 2015 Jeg kender ikke de to mærker særlig godt, men da jeg købte ny cykel for et par måneder siden havde ejg også valget mellem en med Manitou og Fox. Jeg blev på det kraftigste advaret imod manitou. Der er ingen i landet der servicerer dem, så skal der laves noget skal den sendes til udlandet (var det Holland?).
    De skulle som sådan være ganske fine, det gik kun på servicemulighederne.


  • #2   29. jan 2015 Manituo er en lettere gaffel og bedre... Den er med Alu ben, hvor at Rock Shox er i stål... Og med service skulle det nok ikke være noget problem at sende den til udlandet(du kan nok få det lavet i Tyskland).

  • #3   29. jan 2015 Taget i betragtning hvor mange gafler der egentligt kører rundt som trænger til service, så tror jeg ikke du skal frygte det.

    Manitou'en ville klart være mit første valg. Den XC 32 er lige til at smide over højre skulder..


  • #4   29. jan 2015 Og manitou kan sendes til service ved Jan Quist / Itunebikes.dk
    (Find ham evt på FB)


  • #6   30. jan 2015 FOX er vejen frem jeg har aldrig haft sådan en god forgaffel som jeg har nu (Fox Suspension 34 Talas CTD Kashima Forks 15mm) og man kan også se stortset alle mtb´r der kommer ud fra fabrikken har rock shox fx gold silver osv hvor hvis man tager de lidt dyrer mtb så har de fox og + så alle de cykler der skal kunne holde til noget fx enduro - downhill - all mountain køre med fox så hvis du spørge mig så er fox vejen frem smiley

  • #7   30. jan 2015 Ahhhhh mark det er nu noget af en generalisering. Du vil kunne finde masser af både DH og Enduro cykler der køre med Rockshox. Og FOX er overpriced.


  • #8   30. jan 2015 Mark .. Ååh Mark ..
    Du kører med en Fox 32 Talas RLC med 150 mm vandring fra 201 .. Udover det så har du ikke erfaring på længere sigt med andre end den og din gamle Recon og den, som du slet ikke får nok ud af på grund den er for lang til dit stels geometri smiley

    Mark du er ny i sporten .. Du burde stadig være på det stadie hvor du læser med på forum tråde, i stedet for at anbefale i blinde smiley


  • #9   31. jan 2015 Mark, Hvad med Pike gaflen, flagskibet fra Rock Shox ?


  • #10   1. feb 2015 Nu er det jo forgafler i den billigere ende der spørges til og så er forgafler til plus 7000kr jo helt uinteressant i denne tråd og sjovt nok også helt andre mærker som yder godt og bedre end eks Fox som får rigtig middelmådige anmeldelser (pænt sagt for skuffende) når man taler 2013-2014-2015.

    Af de to der linkes til at #0 er det klart Manitou som er det bedste køb men der er også andre.


  • #11   1. feb 2015 Jeg sprøge måske dumt... Men hvornår kan man se på ens gaffel at den skal til service?



  • #12   1. feb 2015 På det antal timer den har kørt og på ydelse, ydelse er bare en svært ting da man jo følger den nedadgående kurve løbende og så er det ikke så tydeligt men når så service er lavet så mærker man det rigtigt.

    Fox og Rock Shox har ret korte intervaller mellem service, Magura, DT, White Bros, X-Fusion noget længere mellem intervaller.

    Går du ind på forgaffel producentens support side så vil du kunne få de korrekte oplysninger ud fra lige din model og årgang.


Kommentér på:
forgaffel

Annonce