{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.695 visninger | Oprettet:

Destileret vand {{forumTopicSubject}}

Der hvor jeg bor er der en del kalk i vores drikkevand...!! Når jeg vasker bil og cykel er jeg tvunget til at eftertørre for ikke at få de grimme hvide kalkpletter overalt! Kunne man med fordel afskylle med destileret vand så man slipper for at aftørre!? Eller er det en gang galoperende hysteri fra min side som skal behandles med dumleflade indtil min hjerne tænker forholdsvis normalt igen....!??? Har i nogle fede tricks som i vil dele....!?? ;-)))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Destileret vand
  • #1   13. feb 2015 Du ville sagtens kunne bruge destilleret vand til at efterskylle med, men medmindre du har en god pris på det så tror jeg hurtigt det bliver billigere at lade være med at vaske bil og cykel. Men kender godt problemet, dog kender jeg ikke nogen smart hurtigt løsning lige til at fjerne kalken i vandet med ud over at koge det, men det giver nok flere problemer en løsninger. Personligt ville jeg nu altid eftertørre, især bilen, men hvis det kan ses på cyklen også er det nok et større problem med kalk end det jeg har.

Ellers så prøv med en blød vandskraber, mener der findes nogen bestemt til bilvask, så kan du skrabe store flader af bilen og det fungerer efter min mening tæt på lige så godt som at tørre den af, og så er det mærkbart hurtigere og lettere.

red: De findes blandt andet som den her: http://www.carlab.dk/shop/protecton-vand-skraber-328025p.html

• #2   13. feb 2015 Et trick kunne være at give din ramme en voks behandling. Dermed perler vandet lettere af, ligesom sulfo ændre overfladespændingen så vandet lettere løber af.

Et andet husmoder råd er en lille smule eddike, en teskefuld til en spand vand.

• #3   13. feb 2015 Regnvand. ?

• #4   13. feb 2015 Jeg har set en der havde en palletank til opsamling af regnvand, han kunne koble sin højtryks renser på palletanken og brugte det til at vaske bil med.

• #5   13. feb 2015 Jeg har en 200L fodder tønde. Med hans i bunden. Også sat en pumpe under og filter. Så lever den regn vand til min højtryks renser når jeg vasker bil

• #6   13. feb 2015 du kan også tilføje en smule eddikke i vandet..

• #7   13. feb 2015 Tak for alle jeres "husmorråd"....!!! Jeg prøver mig frem...!!! Go´ weekend! ;-)))

• #8   14. feb 2015 Hvis du har pladsen og muligheden, så er en regnvandsopsamler en fed ide. Mine forældre bruger det, både til bilvask og til at vande i haven. Og så er det jo gratis vand, kan man sige. smiley I hvert fald MEGET billigere end at købe destilleret vand.

Kommentér på:
Destileret vand

Annonce