{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.910 visninger | Oprettet:

Nicolaj82
Nicolaj82
Tilmeldt:
3. sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Maling af cykel i Århus {{forumTopicSubject}}

Hej, her om ca. 3 uger har jeg sommerferie. Og så syntes jeg det kunne være fedt at male min cykel. Jeg er dog klar over at hvis man skal gøre det selv, så vil der være en del arbejde i det. Adskilles, rengøres, slibes, males, lakeres og til sidst samles igen.

Det er en ganske almindelig herre bycykel af mærket Everton som er ca. 10 år gammel men i god stand uden rust. Så ville høre om i har nogle gode råd.
Måske nogen der ved hvad det ville koste at få gjort i Århus, så jeg kan tage det i betragtning i forhold til de udgifter jeg eventuelt ville have hvis jeg skulle gøre det selv.

Jeg sigter efter billigt men godt. Det er ikke just nogen dyr cykel men har heller ikke noget mod at bruge lidt penge på det da processen også er hyggelig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af cykel i Århus
  • #1   9. jun 2015 Hejsa smiley
    Jeg har lidt erfaring ift. maling af cykler. Jeg har selv malet to cykler, med et tilfredsstillende slutresultat. se evt. min giant scr 4, den har jeg selv malet smiley Processen at male en cykel kræver lidt planlægning og forberedelse. Du skal have noget god spraymaling som kan bruges på metal, god kvalitets malertape, værktøjet til at skille og samle cyklen. og den nødvendige viden til at gøre det korrekt, men det er generelt ret nemt og lige til, husk også den sidste lakering så malingen holder længere smiley
    Ift. at få det gjort hos en fagperson ved jeg ikke helt hvilke muligheder der er i Aarhus, men det er der sikkert andre som kan fortælle smiley
    Det lyder som et godt projekt! smiley


  • Nicolaj82
    Nicolaj82 Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   9. jun 2015 Halløjsa.
    Jeg har ikke værktøj til at tage pedaler af med, så det kan gøres ved den lokale cykelpusher.
    Der sidder en dims på over og undersiden der hvor forgaflen skal gå ind i stellet, dem ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre ved. Umiddelbart ville jeg lade dem være da jeg har hørt at de er besværlige at få ud, og i igen.


  • #3   10. jun 2015 Aha, ok. ellers hvis det er kan man altid bare dække de dele, som man ikke kan få af, med malertape. Med mindre pedalerne også skal males, så er det nok lidt besværligt smiley

  • Nicolaj82
    Nicolaj82 Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   11. jun 2015 Pedalerne skal af, men de to dimser foran har jeg overvejet at dække til, dog er der lidt overflade rust på dem som sikkert ikke vil se godt ud med et nymalet stel. Derfor havde jeg overvejet måske at fange nogen i Århus/Risskov området der for billige penge kunne hjælpe til.

  • #5   11. jun 2015 Ok, ja det nok er en god ide at få nogen til at hjælpe smiley

    Ang. de rustne dimser, så kan du altid male dem over med krom maling som det første, husk at slibe de genstande du skal male smiley

    Men jeg kender desværre ikke lige nogen i det område med de færdigheder smiley


  • #6   14. jun 2015 Der er MANGE arbejdstimer i sådan noget, hvis det skal blive pænt. Hvis du skal betale timeløn til en, der skal strippe og genopbygge din cykel samt udgiften til at forberede til lakering, så render det alt, alt for stærkt.

Kommentér på:
Maling af cykel i Århus

Annonce