{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Mansur T
Mansur T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp med gearet ;(( {{forumTopicSubject}}

Hej venner, efter en hård vinter er min cykel begyndt at opføre sig mærkeligt.
Den kan kun trække et pedal træk og derefter låser den sig som i kan se på billederne, hvad skal jeg gøre? eller er det kæden problemet lægger i? Tandhjulene rører hinanden efter det første pedaltræk. Tak på forhånd
PS. Cykelmekaniker er ikke et valg da mit budget er pænt småt her fortiden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp med gearet ;((
  • #1   20. jul 2015 Det ser ud til, at din kæde er rustet helt sammen - passer det?
    Det ligner en cykel der trænger til en seriøs gang kærlighed for at komme til at køre ordentligt igen...

• Mansur T
    Mansur T Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   20. jul 2015 Jep kæden er helt rustet til, så det er kun den som skal skiftes ud? smiley Og ja den trænger til lidt kærlighed nede efter en lang periode hvor den bare har stået udenfor og rustet ahaha smiley

• #3   20. jul 2015 Vi kan jo ikke gætte for dig, om der er andet der ikke helt spiller, hvis den har stået længe og generelt ikke er vedligeholdt.

Men den der stive kæde ville da være et godt sted at starte, som Magnus også skriver smiley

Evt. smøre den gamle op, og skifte senere.

http://www.youtube.com/watch?v=k4Htc17mjxw

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #4   20. jul 2015 Den kæde kan ikke smøres op.
    Ny kæde, og det vil også være nødvendigt at skifte cassetten.
    Hvis du er heldig virker dine kabler stadig, men hvis cyklen har stået udenfor, indsmurt i salt og skidt siden i vinters, må du nok påregne at skulle skifte bremse og gearkabler også.
    Når dit budget er småt, kan det anbefales at smøre og vedligeholde dit grej. Det sparer dig for en masse penge

• #5   21. jul 2015 Har du egentlig værktøjet til at skifte kæde og kassette? Hvis ikke, slipper du alligevel ikke for en tur forbi mekanikeren...

• #6   21. jul 2015 WD40 i massevis (ja, jeg mener det) og så en aftørring og efterfølgende smøring.. Fantastisk bliver det nok aldrig dog..

• #7   22. jul 2015 Ja, Oles trick kan virke som en kortvarig, midlertidig løsning - har selv gjort noget lignende da jeg pendlede 25km dagligt vinteren igennem, for at forlænge levetiden lidt af rustædte geardele på citybiken, for at få det til at overleve til foråret, men holdbart er det ikke...

• #8   22. jul 2015 Er det mig der ser billedet helt forkert, eller er kæden kørt forkert igennem bagskifteren?

• #9   22. jul 2015 Den er kørt rigtigt nok, du bliver bare snydt fordi det hele er i helt forkerte position af hvad du er vant til at se dem i.

Kommentér på:
Hjælp med gearet ;((

Annonce