{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

kasette igen {{forumTopicSubject}}

Hvad er forskellen på racer og mtb kasette har en 9er på min mtb og ville så skifte den til min racer den er så bare meget større end den som sidder der. Købte så en ny som skulle passe men den er magen til den fra min mtb. Jeg har et shimano 105 gear på min racer 18 gear. Håber der er nogen som kan hjælpe med havd det er jeg skal have fat i. Vh torben


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kasette igen
  • #1   10. aug 2015 Antal tænder.

  • #2   10. aug 2015 høj og lav gearing = antal tænder

  • Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 4
    #3   11. aug 2015 Som de andre har skrevet er en racekassette typisk på 11-28 tænder og MTB er 11-34 (nye med kun en klinge foran, så hedder de op til 42)

    Du skal også være opmærksom på, at en typisk racer-bagskifter er med kort arm og de er ikke så glade for kassette over 28.


  • #4   11. aug 2015 Var så ved en cykelhandler i dag for at få en rigtig. Men den passer sgu heller ikke. Kan det være som tidligere nævnt at jeg har købt nogle fullspeed ahead hjul med en cambeolo 10 kasette på, at det er der problemet er?? Og hvad gør jeg så nu? Tak for de mange svar, torben


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #5   11. aug 2015 Sælger dine hjul, eller køber et andet gearsystem.
    Shimano gearsystem kræver hjul med shimano/sram kompatibel body, hvorpå der monteres en shimano/sram cassette.
    Hvis du vil køre på dine hjul med campagnolo cassette må du ændre dit gearsystem til campagnolo


Kommentér på:
kasette igen

Annonce