{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Jimmi L
Jimmi L
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 9

1 x 11 xt gruppe giver problemer {{forumTopicSubject}}

Har er problem jeg håber i andre kan hjælpe mig med, jeg har lige installeret min nye xt 11 speed gruppe med følgende dele. Xt kasette, xt bagskifter, kmc kæde. Og det hele er justeret på plads og kører fint, bare ikke når jeg træder baglæns på de 2 øverste klinger på kasetten, så smutter kæden ned på 3 klinge. Det ligner kæden bliver tvunget ned på den 3 klinge som er på linie med klingen på kranken. Er der nogen gode bud på hvad jeg skal prøve? Måske en xt kæde ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 x 11 xt gruppe giver problemer
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #1   20. aug 2015 du skal ikke træde baglæns i pedalerne, specielt ikke når kæden er i yderpositionerne på cassetten.

• Jimmi L
    Jimmi L Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 9
    #2   20. aug 2015 Så det er alt meget normalt ? Jeg hár bare aldrig bemærket det på min 2 x 10 setup.

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #3   20. aug 2015 Det er helt normalt, tænderne på cassettens tandhjul har en form, som gør at de nemt slipper kæden. Det gør gearskift hurtigere. Når du cykler fremad holder bagskifteren kæden på plads ud for det rigtige tandhjul. Men når du træder baglæns, er der ikke noget der holder kæden på plads, og kæden vil derfor søge ind mod midten af cassetten. Ind på de tandhjul, hvor der er mindst vrid og friktion i kæden

• #4   20. aug 2015 Det døjer jeg ikke selv med og har ej heller hørt andre jeg har kørt med beklage sig over det.
    Mit er Sram 1x11.

kører pulleyhjul som de skal og er låsen på bagskifter aktiveret og fungerer korrekt, så kæden holdes stramt ?

• #6   21. aug 2015 Jeg har lige været ude i garagen, for at prøve det med de 3 cykler der står der, 2x10, 3x9 og 3x10 setup, hvis de er på største tandhjul for og bag, har de alle samme symptom, mere eller mindre smiley

• #8   24. aug 2015 Kører 1x11 XTR og det snurrer super lækkert begge veje, så tænker det er et justerings spørgsmål. ?

Kommentér på:
1 x 11 xt gruppe giver problemer

Annonce