{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.811 visninger | Oprettet:

Kan ikke affedte skivebremser. WTF {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Jeg er ved at lave min vens cykel.

Mit problem er at ligemeget hvor mange gange jeg renser og degreaser bremserne piber de og bremser meget dårligt!!

Jeg tager skiverne af samt klodserne ud. Vasker det hele i med børste og sæbe. Derefter får det en omgang bremserens. herefter slibes klodserne med sandpapir. Og herefter er det totalt rent. og jeg mener TOTALT RENT og oliefrit.

Jeg har aldrig haft sådanne problemer med andre cykler!! og har lavet en del efterhånden.

Kan det virkelig passe man skal skifte skiverne efter sådan en omgang?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke affedte skivebremser. WTF
  • #1   31. aug 2015 Hvis det er sintermetal klodser, vil de larme og bremse ringe... indtil de er våde og varme

• #2   31. aug 2015 Det er det ikke.. smiley

• #3   31. aug 2015 Køre du klodserne til? De skal jo lige have en chance for at blive slidt til at passe skiven igen!

• #4   31. aug 2015 Jaa.. Har gjort det her 14-20 gange vil jeg tro.

• Jens M
    Jens M Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Svar: 4
    #5   31. aug 2015 jeg har præcis samme problem, der er masser af bremsegreb tilbage på klodserne og skiverne er fine, men når jeg rigtig skal bremse til, lyder de som et tudehorn fra en studenterbus, når jeg bare bremser lidt siger de ikke noget, før jeg næsten står stille, det er super mærkeligt

• #6   31. aug 2015 Det nye klodser der skal til. Det olie der blevet bremset. Brændt ind i klodserne.

• #7   31. aug 2015 Hvis du har en bundselbrænder skal de brændes af. Havde samme problem og hyletonen forsvandt helt efter jeg havde brændt dem. De skal varmes op til de brænder og så puste ilden ud.

• #8   31. aug 2015 har set en sted med en der gav dem bremserens og satte ild til det så brebnder fedet af så var de ok igen ( mine hylede også men mener cykelhandleren gav dem kobberfedt på bagsiden )

• Jens M
    Jens M Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Svar: 4
    #9   31. aug 2015 hmm, tror jeg prøver brænde metoden, men har haft dem renset med acetone også, tænkte at der umuligt kunne være mere fedt efter sådan en tur

• #10   31. aug 2015 Fedt er no go i nærheden af bremser.

Især kobberfedt.

• #11   31. aug 2015 Kan det være kabliberen der er utæt ? har jeg prøvet en gang, der komme ikke meget ud (man kunne ikke se det) havde købt nye klodser og ranset skiven og den bremsede fint de første 2-3 gang og så kunne den ikke bremse mere, kan det være det der er galt ?

• #12   1. sep 2015 Jaa godt bud med utæt caliper. Men har tjekket. De er fejlfrie. Mit bud er også olie i klodserne. Det er jo noget porøst noget som kan suge en del.

Løsningen er nye klodser her fra i hvert fald. og nye skiver bare fordi man er en grejluder..(bedre skiver)

Tak for budene drenge!

• #14   1. sep 2015 Kommerfedt er udelukkende til at sørge for at klodserne glider ordentligt i kaliberen.. Det er altså ikke til bremsebelægningen eller bremsecylinderen!!!

Og ja. Bruges kun på biler og lign.

• #15   1. sep 2015 Mads- kobberfedt skal generelt bare i skraldespanden.

Det er alt for aggressivt

• #17   1. sep 2015 Kobberfedt bruges til biler og lastbiler mod korrosion i glidebanerne. De får det fra nye af. Og selvfølgelig er det ikke for aggressivt. Det har et formål.

Til cykler bruges det ikke.

• #18   1. sep 2015 #17

Det er vist en ommer.

INGEN biler er smurte med kobberfedt fra nye af. Ej heller lastbiler.

• #19   1. sep 2015 ok-.-

• #20   2. sep 2015 Rens med isoprophylalcohol.

• johan p
    johan p Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #21   2. sep 2015 Kan være noget så banalt som de fjedre på klodserne som ikke presser rigtigt, så klodserne "flagrer" har roder en del med det på mc'er

• #22   12. sep 2015 #15 FJ kobberfedt skal generelt bare i skraldespanden.
    Det er alt for aggressivt

Snakker vi ikke kun mht. bremser ?
    Jeg bruger kobberfedt el. alu-fedt til de bolte jeg ikke ønsker skal sætte sig fast. Indtil videre har det fungeret fint... men hvis det er helt galt må jeg vel få fat en stopper for det .

• #23   12. sep 2015 Stop endeligt med det kobberfedt..
    Det hører ikke til i et moderne værksted.

Især ikke på en cykel.

Google evt spændingsrækken, så vil du måske kunne forstå hvorfor.

Derudover er det meget agressivt overfor gummi.

Jeg vil anbefale keramisk fedt, eller almindeligt lejefedt, da det som regl er syrefrit.

• #24   12. sep 2015 Har haft samme problem med hylende bremser.

De tips jeg fandt var:
    1) Rengør skiver med bremse-rens, kno-fedt og evt. ild
    2) Rengør pads:
    Først alm rengøring.
    Herefter på føres opvaskemiddel på pads gnid bremsepads mod hinanden således de slibes.

... ingen af delene hjalp dog for mig, men det hjalp lidt med nye pads.
    Har prøvet at planslibe de gamle pads med slibepasta, men ikke fået afprøvet endnu.

• #25   12. sep 2015 #23 Det giver fin mening; men så burde alu-fedt ikke være så slemt endda.
    Spurgte en del folk om forskellen på alu/kobber fedt anvendelsen, men fik ingen reelle svar.

Vil se efter keramisk fedt ved lejlighed.
    Jeg frygter at lejefedtet bliver skyllet bort når det regner.

• #26   12. sep 2015 Alu fedt er ikke lige så udbredt, og jeg har ingen erfaring med det.
    Men tjek om det er syrefrit inden du bruger det.

Kommentér på:
Kan ikke affedte skivebremser. WTF

Annonce